Abort??? Mord?????
Hej !
Ja synen på abort varierar ju enormt och det blir säkert många som svarar som inte alls ser det som något mord. Men själv måste jag säga att om jag följer mitt eget samvete så kommer jag till precis samma slutsats som du gjort. Därför så tycker jag definitivt inte att du skall ens fundera på abort - om du är emot det från början och dessutom säger att du älskar barnet väldigt mycket redan nu så är nog risken MYCKET stor att du kommer att dras med samvetskval och ångerkänslor för jättelång tid framåt om du gör abort. Jag är själv gravid nu (beräknad till runt nyår) och skulle aldrig kunna tänka mig att göra något negativt mot barnet. Om något skulle gå galet ändå, som det ju alltid kan göra, så skulle det kännas mycket tungt för mig.
Vad menar du att din livssituation inte tillåter dig att föda barnet ? Jag utgår från att det inte handlar om medicinska problem för då hade du väl nämnt det. Du är ju utan tvekan gammal nog för att ha barn, och vad finns då kvar ? Jag tror inte det finns nästan någon i Sverige som ärligt kan säga att barn vore helt OMÖJLIGT i deras liv. Det går att lösa det mesta om man vill och måste. Visst kan det bli en jobbig tid, men småbarnstiden är jobbig för de flesta och till slut löser det sig normalt på ett eller annat sätt. Försök att få all hjälp du kan få om din situation kräver det ! Och tveka inte att skriva igen om du har några problem ! Lycka till !