• Jenca

Abort??? Mord?????

Luli,

Jag tror det här är en fråga som du själv måste komma fram till svaret på, och jag förstår att det måste vara jättesvårt i din situation!

Jag har själv aldrig varit i den situationen, men så här resonerar jag.... jag tycker inte att det är mord, förmodligen inte för att embryot fortfarande är en del av dej och inte klarar av att leva på egen hand när det bara är några veckor gammalt. Vet dock inte exakt var man ska sätta gränsen för jag är inte tillräckligt insatt i ett embryos utveckling, och jag är inte säker på om ens beslut skulle bli annorlunda om man visste det.

Du måste fatta ditt beslut på hur din livssituation ser ut just nu, hur du just nu tror ditt liv kommer att se ut om ett år eller mer (med eller utan barn) och vad som känns bäst för dej, för det går inte att tänka 'men tänk om...' osv.

Jag håller med någon som skrev i din andra tråd att det är bättre att avbryta en graviditet än att sätta ett oönskat barn till världen, för tyvärr så finns det för många av dem redan.

Jag vet inte om _mina_ åsikter hjälper dig något, men jag önskar dej all lycka i framtiden!!

Svar på tråden Abort??? Mord?????