• ninonica

Det här med vaxning/rakning

Jag rakar för att det KÄNNS fräschare. Särskilt när man har mens... Dessutom tycker jag att det känns varmt och svettigt när håret växer ut. Men det är väl en vanesak helt enkelt. Har aldrig problem med svamp eller sår, men det beror mycket på vilken typ av trosor man har också. Sover alltid naken och "luftar" ibland på dagtid också, så det går väl på ett ut. Jag tycker att sexlivet är trevligare när jag är rakad. Min make håller med, och det har tidigare pojkvänner gjort också. Men det är nog mycket en generationsfråga. Innan jag träffade min man hade jag ett förhållande med en 15 år äldre man. Han upplevde att det var sällan som de i hans ålder rakade sig i de intima områdena.

Jag rakar dock inte bort allt, för då tycker jag inte att det ser snyggt ut. Vill inte se ut som en liten flicka...

Det är väl upp till var och en hur man vill se ut i ett så privat område.

• ninonica

Det sista var inte menat som nån kritik till att denna tråd uppkom, utan den raden hängde med från ett tidigare inlägg jag hade skrivit i samma område...

• ninonica

Ejnie: Jag svarar på den frågan du ställde till Guldfisken. Jag har rakat mig i 6 år nu (sedan jag var 18). Första gången var det nog för att min dåvarande pojkvän hade föreslagit det. Men sen har jag fortsatt för att jag själv tycker att det är skönt. Även vid de tillfällen då jag varit singel. Testade att sluta med det för några år sedan, eftersom det trots allt är lite ansträngande att raka sig var och varannan dag, men jag stod bara ut i några veckor.

Jag tycker inte att hårigt k*n är ofräscht på andra, men jag vill själv inte ha det. Däremot tycker jag att hår under armarna är ofräscht, främst för att jag själv vet att jag luktar mer svett när jag inte har rakat mig på ett tag. Jag tycker definitivt inte att man är "torr" om man inte idkar an*ls*x. Testade det efter idogt tjat från en pojkvän i 18-årsåldern, och det kommer jag aldrig göra om. Det värsta jag varit med om...

• ninonica

den fina gubben med solglasögon döljer en liten 8:a. *ler*

Svar på tråden Det här med vaxning/rakning