• Ess.

Det här med vaxning/rakning

En stilla undran...
    Är det många av er därute som vaxar/rakar sig på de intima delarna?
    De som gör det, är det för det är sexigt, bekvämt, praktiskt eller vad?
    Själv rakar/vaxar jag "endast" bikinilinjen, under armarna och benen.
    Vad tycker grabbarna? Föredrar de kanske en "renrakad" kvinna även på de intima ställena? Jag har ingen aning. Intressant tycker jag det är iallafall.

• Svar på tråden Det här med vaxning/rakning
  • ninonica

Jag rakar för att det KÄNNS fräschare. Särskilt när man har mens... Dessutom tycker jag att det känns varmt och svettigt när håret växer ut. Men det är väl en vanesak helt enkelt. Har aldrig problem med svamp eller sår, men det beror mycket på vilken typ av trosor man har också. Sover alltid naken och "luftar" ibland på dagtid också, så det går väl på ett ut. Jag tycker att sexlivet är trevligare när jag är rakad. Min make håller med, och det har tidigare pojkvänner gjort också. Men det är nog mycket en generationsfråga. Innan jag träffade min man hade jag ett förhållande med en 15 år äldre man. Han upplevde att det var sällan som de i hans ålder rakade sig i de intima områdena.

Jag rakar dock inte bort allt, för då tycker jag inte att det ser snyggt ut. Vill inte se ut som en liten flicka...

Det är väl upp till var och en hur man vill se ut i ett så privat område.

• ninonica

Det sista var inte menat som nån kritik till att denna tråd uppkom, utan den raden hängde med från ett tidigare inlägg jag hade skrivit i samma område...

• spaderess

Både jag och min man rakar oss ett par gånger i veckan. Vi tycker att det är superhärligt med den täta kontakten som blir mellan oss, och att det är värt det lilla besväret det faktiskt är att raka sig. Jag rakar mig själv och har gjort det till en del av vårt sexliv att raka min man. Att göra honom så fin känns så underbart härligt, och vi blir båda tända av det.

Till saken hör också att jag tidigare haft klåda i underlivet, men det har blivit mycket bättre nu när jag är rakad. Sover också naken och luftar, skönt!

Ja, det måste väl vara upp till var och en om man rakar sig eller ej. Fast jag måste medge att jag är lite feg när jag är i simhallen, jag skyler mig gärna med handduken då för att inte visa hela härligheten

• Ei saa peitää

Jag rakar mig också nedtill. Dels för att jag känner mig sexigare och fräschare då och dels för att man blir känsligare utan allt hår som är i vägen. Min man föredrar också att jag är rakad.

Sen rakar jag mig även under armarna och silk-épilar underbenen.

• Charlize

Jag rakar mig också på de intima delarna (och under armar och på benen). Ibland helt, ibland sparar jag lite. Tycker att det är fräschare, sexigare, och framförallt blir s*x så mycket bättre! Precis som Ei Saa Peitää skriver så blir man mycket känsligare.
    Även min man rakar sig och ansar så att jag ska slippa få hår i näsan och munnen... ;)

Det är väl olika vad grabbar föredrar. Vet att min föredrar rakat och jag kan vara säker på att få en ordentlig "behandling" av honom när jag är nyrakad... ;)

• Ejnie

Nån gång för att det kan vara lite skoj, men tycker egentligen att det är rätt trist trend att kvinnor rakar sig både här och där. Tycker det vore trevligare om det var mer ok med naturlig behåring...

OT men, undrar f.ö. hur 13-14-åringarna gör... vi tyckte det var otroligt vuxet att _äntligen_ få lite hår på kroppen, men nu är det ju vuxet och modernt att raka sig??? Är det då alltså bättre att ha hår som man rakar bort än inte ens behöva raka bort håret...?

• Charlize

Jag hoppas ju att man inte ska ha börjat tänka i de banorna när man är 13-14 år.....

Fast jag hade ju önskat att jag slapp raka var och varannan dag...

Någon som testat att vaxa (Brasiliansk vaxning)? Gör det så ont som jag tror? Är det bra? Lite nyfiken....

• Ejnie

Med tanke på att det finns stringtrosor för småflickor så tror jag nog de har börjat fundera... och de ser ju oss vuxna och hur vi beter oss... sen kanske de inte tänker på njutning, närhet osv, men nog tar de efter beteendet...

• spaderess

Jag tycker absolut att det är OK att vara antingen rakad eller inte, förstår inte varför andra måste tycka till om det. Det är ju mitt (och i viss mån min mans) underliv det handlar om, och hur jag ser ut där är väl helt ointressant för andra. Inför andra (t. ex. på badhuset) och för sina barn kan man ju faktiskt vara lite diskret. Min 10-åriga dotter vet att jag rakar mig under armarna och på benen, men resten gör jag i smyg. Håller med om att barn måste få vara barn, och också stolta över att en dag få hår på kroppen och att det är helt OK.

Summan av kardemumman är att var och en måste få vara nöjd med den man är och hur man ser ut!

• Nyfiken gul , nu fru

Jag tillhör ap-släktet så jag måste raka mig för att se trevlig ut!

Rakar benen, låren, hela apparaten, mellan skinkorna (string i en djungel är NOT sexy!! )
    Rakar under armarna och plockar även stora svarta tjocka hårstrån från haka,hals och kind då och då.

Att raka sig därnere är en befrielse när man har mens och man slipper en massa kladd och tjafs. Dock sparar jag också en liten tofs för att inte se ut som en docka.

Också av den åsikten att rakning kan vara ett skönt förspel! ;)
    Min M2B rakar sig också. Han gillar inte när det luktar bäver i kostymen när han kommer hem och byter byxor.

Svar på tråden Det här med vaxning/rakning