• Ess.

Det här med vaxning/rakning

En stilla undran...
    Är det många av er därute som vaxar/rakar sig på de intima delarna?
    De som gör det, är det för det är sexigt, bekvämt, praktiskt eller vad?
    Själv rakar/vaxar jag "endast" bikinilinjen, under armarna och benen.
    Vad tycker grabbarna? Föredrar de kanske en "renrakad" kvinna även på de intima ställena? Jag har ingen aning. Intressant tycker jag det är iallafall.

• Svar på tråden Det här med vaxning/rakning
  • Electric Lady

Jag låter mitt hår växa där det dyker upp. Rakar mig ingenstans.

Jag tycker att rakade armhålor och muttor är fult. Vill inte se ut som en fläskkotlett!

Jag tycker att det hör till en naken kropp med den supersnygga triangeln, och hår under armarna. Det ser hur knäppt ut som helst med ett uppochnervänt utropstecken eller en hitlermustasch!

Min kille skulle antagligen garva sig till döds om jag gjorde det... Och s e x kunde jag ju glömma för all framtid antagligen!

• Freja

Nyfiken gul - nyfiken Freja undrar vad du menar med de sista raderna i ditt senaste inlägg?
    Åsyftar:
    "Min M2B rakar sig också. Han gillar inte när det luktar bäver i kostymen när han kommer hem och byter byxor."

/Fru Freja :)

• Nyfiken gul , nu fru

Freja!!

Jag var nog inte så tydlig... Jag menade att han känner sig ofräsch med en massa hår inklämd mellan organet,låren och kläderna så han tycker att han luktar ofräscht = bäver när han kommer hem och har suttit i kundmöte hela dagen i en kostym som inte andas.
    Samma reaktion man ibland själv kan känna när man känner doften i trosorna av en händelse när man ska gå och lägga sig på kvällen efter att ha varit instängda i täta syntetkläder. UÄRK!!

Så ibland blir det tvångsrakning/duschning här hemma innan det blir gos mellan lakanen. ;)

• Electric Lady

Hm... luktar underlivet illa är det något fel! Då ska man gå till gynekologen.

• Freja

Tackar för förtydligandet.

/fru Freja :)

• Ei saa peitää

Electric lady: Jag tror Nyfiken gul menar att bäver = svettlukt kombinerad med vanlig underlivslukt. Det kan bli en rätt otrevlig kombination och behöver ju inte bero på att man har någon svampsjukdom eller liknande.

• Gnutten

Jag både ansar och rakar mig
    der nere och under armarna eftersom jag har en sån jäkla hårväxt och inte tycker det är fräscht med 10 cm hår under armarna även om jag är man. Min kvinna föredrar jag rakad eller med en liten sträng ovanför. Vi båda tycker känslan när vi "myser" blir mer intensiv. Tycker att alla ska få välja själva utan spydiga kommentarer (Electric Lady)..... Det jag kan säga utan att låta likadan själv är väl att JAG inte tänder på stora buskar vare sig "där nere" eller under armarna på kvinnor. Har lite svårt för att fatta varför nån skulle vilja lägga tungan på ett ställe som skulle kännas som att slicka nån i hårbotten but thats just me....... ; )

• Ejnie

Tycker att orsaken till olika "val" är intressant...nog är det så att det rakade underlivet fått ett enormt genomslag senaste 10-15 åren och att det är rätt kraftigt kopplat till p*rr? Och att orsaken till att p*rrstjärnorna är rakade enbart har att göra med att det är bättre närbilder eftersom det inte finns minsta lilla hårtuss som skymmer sikten...

VÄLDIGT OT; Måste säja att p*rrifieringen av samhället gör mig ganska nedstämd... så mycket avancerade grejer görs till normalt.. läste senast om k*ss-s*x på frammarsch... *suck* stackars alla tonåringar...

• Freja

Ejnie - väl talat!

/Fru Freja :)

• Kicker

Ejnie - för att inte tala om stryp*s*e*x, usch!

Svar på tråden Det här med vaxning/rakning