• Ess.

Det här med vaxning/rakning

En stilla undran...
    Är det många av er därute som vaxar/rakar sig på de intima delarna?
    De som gör det, är det för det är sexigt, bekvämt, praktiskt eller vad?
    Själv rakar/vaxar jag "endast" bikinilinjen, under armarna och benen.
    Vad tycker grabbarna? Föredrar de kanske en "renrakad" kvinna även på de intima ställena? Jag har ingen aning. Intressant tycker jag det är iallafall.

• Svar på tråden Det här med vaxning/rakning
  • Isolde

Ejnie, som vanligt säger du vad jag tänker...

Pratade med maken om detta igår, efter att läst en annan tråd (här eller på Familjeliv?) om rakning av intimare delar, och kom fram till att även om vi båda innan vi träffades råkat ut för en eller två som var rakade, var det inte särskilt vanligt. Här låter det som om det är jättevanligt?!?

Jag har provat att raka underlivet någon gång, men tyckte det kändes obehagligt och faktiskt mer orent än med hår. För att inte tala om hur trosorna satt tajt runt hela härligheten! Kändes inte bra. Maken har öht aldrig prövat, och tänker inte göra det heller.

Tyvärr "måste" jag raka armhålorna, för jag känner mig inte så pass modig att gå ut med såna jättetofsar i ett hårlöst samhälle... Hade det varit lite mindre hårväxt där hade jag nog helst struntat i rakningen.

NATURLIGTVIS "får" folk göra som de vill, det är bara intressant att detta fenomen har ökat så pass under senaste åren.

• Guldfisken

Det måhända att jag är jättep*rrskadad men ser jag en tjej i duschen på gymet med en jättebuske där nere är inte direkt "naturligt fräsch" det första ordet jag tänker på, ni får ursäkta. Och det är ett faktum att jag luktar mer svett om jag har glömt att raka mig under armarna på några dagar än om jag är renrakad.
    Min pojkvän skulle älska mig även om jag var luden som en gorilla men eftersom varken jag eller han uppskattar att få hår i munnen vid eventuella muntliga aktiviteter försöker vi båda att hålla oss hyfsat ansade.

• Ejnie

Guldfisken, nyfiken fråga - är det så att du "alltid" tyckt så här eller är det något som kommit på senare år? (Inser när jag skriver detta att det förstås beror lite på hur gammal man är om man hunnit ändra sina åsikter som vuxen)

Min egen erfarenhet är att *ingen* rakade sig när jag var typ 20 (i mitten på 80-talet) men att det nu är snarare regel än undantag. Givetvis var vi inte äckligare vare sig i egna eller andras ögon då, utan det måste handla om attiydförändring, på samma sätt som att stringtrosor var p*rriga plagg då och nu finns för 10-åringar...

I grunden struntar jag i vad folk gör i sängkamaren inkl om de väljer att raka k*net, fylla det med piercingar och idka diverse avancerade s*xformer (så länge båda är med på det), men jag blir lite bekymrad av förskjutningen av normalitet - att hårigt k*n anses "ofräscht", att folk som inte idkar an*ls*x anses lite torra, och att på tv visas dokumentärer om det trevliga och gemytliga i att gå på s*xklubb och idka partnerbyte...

• Isolde

Tur att jag inte duschar på samma ställen som Guldfisken, då!

Hälsningar från Jättebuskens innehavare

• ninonica

Ejnie: Jag svarar på den frågan du ställde till Guldfisken. Jag har rakat mig i 6 år nu (sedan jag var 18). Första gången var det nog för att min dåvarande pojkvän hade föreslagit det. Men sen har jag fortsatt för att jag själv tycker att det är skönt. Även vid de tillfällen då jag varit singel. Testade att sluta med det för några år sedan, eftersom det trots allt är lite ansträngande att raka sig var och varannan dag, men jag stod bara ut i några veckor.

Jag tycker inte att hårigt k*n är ofräscht på andra, men jag vill själv inte ha det. Däremot tycker jag att hår under armarna är ofräscht, främst för att jag själv vet att jag luktar mer svett när jag inte har rakat mig på ett tag. Jag tycker definitivt inte att man är "torr" om man inte idkar an*ls*x. Testade det efter idogt tjat från en pojkvän i 18-årsåldern, och det kommer jag aldrig göra om. Det värsta jag varit med om...

• ninonica

den fina gubben med solglasögon döljer en liten 8:a. *ler*

• Freja

Ejnie for president!

/Fru Freja (fancluben) :)

• odin

Jag rakar mig inte och vårt sexliv är så bra så. Hade jag haft svart burrigt hår där nere hade jag förmodligen övervägt en trimning. Min sambo älskar min ljusa hy och mitt röda hår, var det än sitter, och skulle bli mer ledsen än glad om jag tog bort det. Själv rakar han sig både här och där, men det är upp till honom. Hade jag varit jättehårig hade jag kanske funderat på det som sagt. Nu ansar jag det mesta med en vanlig sax.

Jag tycker att det är okej att göra vilket som och upplever det som lite tråkigt att det ska vara mer ofräsht med hår än utan. Självklart är det inte så, en känsla av att vara fräsh är ju helt individuell. Tanken på en helrakad grej med en string inskuren känns inte heller så supernajs för mig, men många tycker ju att det är sexigt och fräsht. Som vanligt är det upp till var och en.

• fröken Ur

Ni som skriver att ni rakar er under armarna för att inte lukta svett - jag antar att era män gör detsamma, för annars måste ni ju stå ut med deras svettlukt, men det kanske inte är samma sak....? Bara en fundering.

Själv rakar jag mig under armarna, och det gör jag för att jag helt enkelt inte vågar sticka ut så mycket som det innebär att ha hår under armarna. Fånigt och fegt, jag vet, men det är så det är.

• Ettolrach

Jag har slutat att raka mig för jag fick plitor, klåda och svamp! Till på köpet fick min stackars man allergiska utslag på apparaten, något som kan hända p g a gifterna som svampen (all svamp gör det) utsöndrar.

Ansar med sax då och då. Rakar mig under armarna dock, det kliar så annars.

Men på benen får håret sitta.

Vuxna kvnnor har kroppsbehåring. varför ska allt det bort egentligen. Det sitter desstutom där av flera olika orsaker. Och anledningen till att det växer hår i skrev och under armar är bl a för att s*x*e*l*l*a* signaler ska nå motsatta "sorten" lättare, håret hjälper till att sprida luktsignaler till en av andra sorten så att man ska omedvetet lukta sig fram till av andra sorten som är s*x*l*t* på hugget s a s

På 70-talet ansågs det faktist s*xigt med stor buske! Och i p*rrfilmer från den tiden är det inga rakade kvinnor och män!

Men så länge det handlar om vuxna individer som frivilligt gör si eller så med sina rakhyvlar så är det ju upp till var och en hur man vill se ut här och där...

Träffade faktiskt en man för några år sedan som hade träffat på så många rakade kvinnor och haft så mycket avancerat s*x så hans fantasier bestod av s*x med en orakad kvinna och med en i taget istället för de eviga 3 k*n*t*r han varit med om... Så kan det också gå...

Svar på tråden Det här med vaxning/rakning