• Isolde

Det här med vaxning/rakning

Ejnie, som vanligt säger du vad jag tänker...

Pratade med maken om detta igår, efter att läst en annan tråd (här eller på Familjeliv?) om rakning av intimare delar, och kom fram till att även om vi båda innan vi träffades råkat ut för en eller två som var rakade, var det inte särskilt vanligt. Här låter det som om det är jättevanligt?!?

Jag har provat att raka underlivet någon gång, men tyckte det kändes obehagligt och faktiskt mer orent än med hår. För att inte tala om hur trosorna satt tajt runt hela härligheten! Kändes inte bra. Maken har öht aldrig prövat, och tänker inte göra det heller.

Tyvärr "måste" jag raka armhålorna, för jag känner mig inte så pass modig att gå ut med såna jättetofsar i ett hårlöst samhälle... Hade det varit lite mindre hårväxt där hade jag nog helst struntat i rakningen.

NATURLIGTVIS "får" folk göra som de vill, det är bara intressant att detta fenomen har ökat så pass under senaste åren.

• Isolde

Tur att jag inte duschar på samma ställen som Guldfisken, då!

Hälsningar från Jättebuskens innehavare

• Isolde

Gnutten: nja! 15-25-åringar var allmänhet inte rakade på "vår tid" och följdaktligen är ganska få det nu när de är 35. Om din åldersgrupp är rakade nu, är chansen ganska stor att de är det om tio år också.

Svar på tråden Det här med vaxning/rakning