• jennyli

Det här med vaxning/rakning

Det är lätt att säga att det är upp till var och en att bestämma om man skall raka sig eller inte...

Jag har dock i mitt jobb träffat på alldeles för många småtjejer med renrakade kön och begynnande förslappning av ringmuskeln. Det gör mig så Jäv-la förbannad! Inte är det deras eget val i alla fall. Varför gjorde knappt någon det för 15 år sedan i så fall? A n a l sex då var helt otänkbart i alla fall bland tonåringar och sex u e l l t oerfarna. Nu får jag frågan om det _skall_ göra ont

Dessutom ser man nu en explosion av infektioner, smärttillstånd etc. OK allt kan man givetvis inte skylla på rakning, men nog spelar det roll. Håret finns där för att skydda och för att det inte skall bli så tätt, grogrund för svamp och bakterier.

I grund och botten handlar det om en s e xifiering i samhället som i mina ögon är djupt orätt, framförallt mot våra barn. Pojkar som flickor.

• jennyli

Haha Sibelle, den var grymt rolig!

• jennyli

Snart gift kille...

Är det du eller din sambo som talar kan man ju undra?

• jennyli

Snart gift kille (eller tjej???)

Varför skulle Eijne skaffa ett eget forum? Att trådstararen frågar om en sak betyder väl inte att alla svar måste handla om just det? En fråga leder ju till en annan som du kanske vet...

Trådstartaren undrar bl a vad killar tycker, du har gett din syn och det är ju bra. Men att frågan kan vinklas på fler än ett sätt måste ju tolereras. Bla _hur har det kunnat bli så här?_ dvs varför är renrakade kön normen hos unga tjejer? Svaret på det är troligen så enkelt som att det faktiskt förväntas av unga tjejer att göra så. Dessa förväntningar i sin tur härstammar från p*rrindustrin. Fast det kanske inte du tror? Tja, inte vaknade en hel generation unga tjejer upp en onsdag och bestämde sig kollektivt för att börja raka muttan för att det är hygieniskt och fräscht i alla fall. Det vågar jag lova...

Avslutningsvis tycker jag att det är lågt att förpassa åsikter man inte håller med om till andra forum. Vi är väl här för att diskutera. Eller?
    Fast när jag tänker efter finns det nog andra som är här av andra anledningar oxå...

• jennyli

EL
    Jättevettiga verkligen...NOT
    Dagispersonalen borde ta sig ett snack med dom och förbjuda sådana tröjor

Svar på tråden Det här med vaxning/rakning