• Dea

Suck, nu ger jag upp... (OT)

Kanske det inte är så illa som det känns, men bara för att det kan vara så, så ger jag råd som om du verkligen bara träffar losers:

Höj kraven.

Det är klart att man inte kan välja killar helt med huvet och inte alls med magen, men jag tror att båda delarna måste få vara med och lägga in "veto" mot olika kandidater.

Kanske det skulle vara kul att fundera på vad losersarna har gemensamt som attraherar dig.

Hitta en loser-radar. Ställ följdfrågor om deras liv, deras intressen, deras tidigare relationer.

Du vill ju inte vara så upptagen av strulisar så du inte ser den vettige som finns i närheten.

Vild teori: Kanske du inte är klar med att vara ensamstående än, så du undermedvetet väljer killar som det inte kan bli allvar med? Att de vettiga är såna som åker utomlands snart tyder ju på det. Annars kanske det är det som är det attraherande, andra länder, då borde du själv åka ut och jobba nånstans.

Det finns nån därute för alla. Det finns mer än nån förresten.

Kom ihåg att du inte är halv! Du är hel och komplett och en, men du vill vara en av två. Om du vill det.

Stora kramar.

• Dea

Hehehe!
    Jag skrev en kravlista och en inte-lista:
    *Inte nån lång typ!
    *Inte nån som inte flyttat hemirån
    *Inte nån sportnörd

Och han är 1,87, sportar och hade inte flyttat hemifrån. Kanske är det så, att jag fokuserade på det jag inte ville ha.

Annars så får man analysera vad jag menade.

* Jag ville känna kroppslig samhörighet, att man passar ihop och kan ta i varann på ett naturligt sätt, och det funkar fast han är lång. (Kanske det kommer naturligt när man är kär på riktigt).

* Jag ville ha nån vuxen. Det var han fast han inte flyttat.

* Jag ville känna mental samhörighet. Begripliga intressen och liknande livsstil.
    Och ni fattar vartåt det lutar, visst är han sportig men vi har ändå en speciell gemenskap.

Så jag tror att det är en MYCKET bra övning att skriva listan, och analysera punkterna på listan. Och undvika inte-punkter.

Sen tror jag inte att man ska ha den med i handväskan och pricka av under första dejten direkt, den bör nog helst vara mer en ledstjärna än absoluta krav.

Svar på tråden Suck, nu ger jag upp... (OT)