• jennyli

Problem med sexlivet!

Nikki!
    Du har fått mycket goda råd av electric lady. Jag tycket dessutom att det är mycket viktigt att du visar denna information för din pojkvän! Låt honom läsa denna tråd och annan info du hittar på nätet.

Vill tillägga att du aldrig bör ha sex om det gör det minsta lilla ont. Avbryt direkt! Det finns ju andra sätt att stimulera varandra på än just penetrering.

Om du vaxar/rakar underlivet så sluta med det.

Kolla upp så att det inte är herpes du har. Herpes kan ibland spöka ordentligt och ge sig tillkänna i alla möjliga otrevliga former. OBS skulle det vara en k ö n s sjukdom så betyder det _inte_ att din partner varit otrogen. Herpes kan t ex ligga vilande i flera år innan den bryter ut.

• jennyli

Tillägg...

Att sexlusten försvunnit är helt naturligt eftersom du just nu förknippar sex med smärta. Äter du p-piller skulle jag precis som E Lady föreslog sluta med dom omgående.

• jennyli

Ursäkta felciteringen!

Jo p-piller har för _väldigt_ många av dessa kvinnor en negativ inverkan. Givetvis borde jag skrivit att sluta i samråd med barnmorka för alternativt preventivmedel! Det finns en kondom som funkar mycket bra, tror att den heter Avanti, av speciell plast så att man kan kombinera den med olja och helt utan glidmedel/spermiedödande medel.

• jennyli

Ett litet tillägg, många många kvinnor blir kvitt sina problem efter att de fött barn. Alltid något... Fast prblemet kan ju vara att _bli_ med barn...

Svar på tråden Problem med sexlivet!