• Ejnie

Hans ex-fru som granne!

Nu vet jag ju inte hur gammalt barnet är, men om det är ganska litet är det ju JÄTTEBRA om mamma och pappa bor nära varandra... Klart det inte ska vara så nära att man ser in varandras köksfönster eller så, men annars är det väl bra att bo nära...

Din pojkvän har inget intresse av henne, hon har levt med en annan man (antar jag att det var) efter honom och du känner dig inte hotad. Varför då inte låta det vara enkelt för dottern som ju faktiskt inte ska behöva lida för att hennes föräldrar inte är ihop längre?

F.ö. antar jag att du inte bor i Stockholm eftersom man där knappas "väljer" var man ska bo utan får ta vad som finns, iaf om det är akut...

• Ejnie

Givetvis kan ingen av oss tala om för dig vad du _ska_ känna.

Min reflektion är mest att om man går in i en relation med någon som har barn sedan tidigare måste man dels vara beredd på att barnens andra förälder fortfarande finns med i bilden och att för ens egen partner måste lojaliteten med barnet (åtminstone så länge det är ett barn) ska komma i första hand. Kan man inte acceptera att ex-fruar/-män finns med i bilden ska man nog undvika parters som har barn (och närvarande föräldrar).

Du har två val: lita på din pojkvän eller låt bli. Om du inte litar på din pojkvän för att hans barns mor bor för nära tycker _jag_ att du kanske ska fundera över om du vill vara i en relation med en man som har barn redan. Du kan knappast begära att din pojkväns ex ska bosätta sig längre bort...

• Ejnie

d...,

det är få förunnat att ha bra relationer till partnerns ex... för många låter sin egen ilska gå ut över barnen och exet bara för att jävlas. Så bra att ni inte verkar ha det så!
    Det är kanske bara att stå i garderoben och skrika en stund över irritationen och sen gå vidare... det var kanske mer så du menade med ditt meddelande, att då skriva om att det gör dig irriterad och sen strunta i det...

Det ordnar sig nog...

Svar på tråden Hans ex-fru som granne!