Cerazette
Är det någon annan här inne som äter minipillret Cerazette? Fungerar det smärtfritt för er?
Jag har tidigare ätit div p-piller, men slutade med det för att jag fick blodpropps känningar.(domningar i benen, stickningar i bröstet mm)
Nu har jag ätit 2 eller 3 olika minipiller sorter utan att det fungerar. Jo, dom fyller ju sitt syfte, att jag inte ska bli gravid, men det är annat som spökar.
Jag har kraftig mensvärk, nästan så att jag svimmar. Ipren, Magnecyl och Alvedon fungerar inte. Nu till problemet med Cearazette. Jag har oregelbunden mens. Vilket är jättejobbigt. Jag har nu inte haft mens på 3 månader, och blödningen innan varade i över 30 dagar..... DET ÄR SKITJOBBIGT! (jag har gjort ett grav-test som var neg) En positiv grej är ju att jag inte har någon mensvärk....
Har pratat med gynekologen och hon tycker att jag ska prova ett tag till för det kanske rättar till sig efter ett tag. Har nu ätit det i 9 månader. Har tidigare bytt piller pga oregelbunden mens och att det inte hjälpte mot smärtan.
Jag vet heller inte om jag vill ha ett nytt piller. Har totalt provat en 5-6 stycken (minipiller och p-piller)
Är det någon som har ett tips på vad jag kan göra? Hjälp mottages tackamt!
Min gynekolog har samtidigt sagt att hon inte vill att jag använder spiral, pressar mm för att jag inte har fött barn.....
Jag ger upp snart.... går nog i sellibat...
Kram Parkett