• LillS

Cerazette

Minipillret Cerazette har diskuterats förut i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m343874.html

Själv åt jag Cerazette ca 8 månader, och de första 5 hade jag blödningar i princip hela tiden, inte stora (klarade mig oftast med trosskydd) men det var ganska irriterande. Sen försvann alla blödningar helt plötsligt, och jag började undra om jag hade blivit gravid, men jag visste att det kan hända att man inte får någon mens när man äter piller. Jag gjorde ett grav-test iaf, men det var negativt.

När jag hade varit utan mens i några månader började jag fundera på vad jag egentligen höll på med. Det kändes väldigt onaturligt att aldrig blöda, och efter att ha funderat ett tag bestämde jag mig för att sluta när kartan var slut.

Det tog ca 1½ månad innan jag fick tillbaka min mens, men nu känner jag igen min kropp igen, och jag kommer nog aldrig att använda ett hormonellt p-piller igen (har provat flera andra sorter också). Nu säger jag inte att det är dåligt för alla att äta p-piller, och Cerazette är inte bättre/sämre än de andra jag har provat (de övriga hade andra biverkningar), men för mig är det inget bra alternativ.

Lycka till i preventivmedelsdjungeln, det är inte lätt, jag vet...

• LillS

och flinet skulle egentligen vara en slutparentes, som vanligt på detta forum

• LillS

Ananas, det låter jättejobbigt! Jag har turen att bara ha "normal" mensvärk, som går över med en vanlig värktablett och oftast inte håller på mer än en dag. Jag skulle säkert ha fortsatt med mina piller om jag hade varit i samma situation som dig... hoppas att du slipper värken nu!

Svar på tråden Cerazette