Cerazette
Jag har bara ätit Cerazette i en månad och jag har mått riktigt bra hela tiden. Cerazette kan ju även hämma ägglossning (dock inte för alla) och inte bara påverka slemmet i livmoderhalsen. Därför kan mensen bli mindre eller tom upphöra under tiden man äter Cerazette. För min del kan jag gärna bli av med mensen ett tag eftersom jag hade sån värk. Jag har ännu inte fått någon mens efter att jag började och jag är nyfiken på om jag kommer att ha ont som innan. Då var jag tvungen att "droga" ner mig med Citodon så jag var helt lullig i huvudet...
Dyker det inte upp någon mens om någon vecka eller så ska jag göra ett gravtest bara för sinnesfridens skull för att slippa fundera på om det är så eller inte.
Angående pessar så ska det inte spela roll om du har fött barn eller inte vad jag begriper. Det finns även flera tjejer härinne som spiral insatt trots att de inte fött barn, men livmodern måste vara tillräckligt stor för att det ska funka.
Jag skulle föreslå dig att kanske prata med en annan gynekolog/barnmorska för att få en annan syn på saken.