Varför räcker aldrig tiden till?
Hej
Vi har rätt mycket planerade gemensamma grejer, och det tycker jag gör att man märker den gemensamma tiden mer än om man "bara" sitter i TV-soffan.
Några saker vi brukar göra är
- Läsa högt för varandra innan vi ska sova
- Träffas på stan efter jobbet och äta middag ute, gå på bio, gå på teater mm.
- Söndagsutflykter nästan varje helg (typ promenad till ett mysigt fik eller gå på något museum)
En sak som betydde mycket för oss var att vi slutade titta på TV så mycket och istället ägnade uppmärksamheten åt varandra.
Sedan tror jag också att det handlar om att sänka ambitionsnivån med en del annat. Nu vet inte jag hur ofta ni städar, men vi gör det ungefär en gång varannan vecka, och då tar det en timma om man är lite koncentrerad. Köpa presenter kanske man inte måste lägga så mycket energi på, själv blir jag alltid gladast för biocheckar och chokladlådor. Eller så kan man komma överens med folk om att sluta ge varandra presenter (de kanske också skulle tycka att det var skönt). Man måste inte heller gå till alla släktingars födelsedagsmottagningar om man inte själv tycker om att göra det. Eller så får man, som a flock of seagulls skriver, ändra inställning och göra mysgrejer av det.