Inlägg från: a flock of seagulls |Visa alla inlägg
  • a flock of seagulls

Barnledighet för män?

Jag tycker inte att det är en bra idé. Då tycker jag att de ska gå den andra vägen; Lagstadga så att kvinnor och män får lika lön. Då kanske de som delar ledigheten ojämt pga ekonomin kommer att dela den mer rättvist då det inte påverkar ekonomin lika mycket.

Tror att om man lagstiftar om lika barnledighet kommer det att istället leda till att barn är hemma kortare tid med föräldrarna då de inte har råd att pappan är hemma så länge och därmed får börja på dagis vid åtta månaders ålder. Då blir det ännu mer brist på dagisplatser och dagispersonalen får det ännu sämre med hundra ungar per fröken. Jättebra!

• a flock of seagulls

Henrike, du har så klart rätt. Blev lite upprörd bara och var tvungen att se det ur en annan syvinkel.

Cheeks, jag kan hålla med dig om att man får planera lite själv också. Det kommer vi att göra. Vilket antagligen betyder att våra barn inte ens kommer att få egna rum de första åren. Vi bor nämligen i Stockholm och här handlar det inte om någon materiell fråga utan om att det är så dyr med boende. Var bor du någonstans? Men vi får se lite vad jag tjänar också när jag börjar jobba, kanske vi har råd med ett pyttigt radhus med gemensamt sovrum för barnen, en timmes resa utanför Stockholms city då. Hurra!

Svar på tråden Barnledighet för män?