• Bianco

    Fortfarande saker som irriterar mig hos sambon...

    Hej IGEN!

    Här kommer en rapport till från mig.
    Jag har startat flera trådar tidigare men vill nu skriva av mig igen.

    Jag flyttade tillbaka till min sambo efter ett kortare uppehåll pga att jag inte kunde glömma saker som har hänt.

    Jag har förlåtit min sambo för att han skrev till en annan tjej i somras och han har lovat att inte göra om det. Jag litar på honom när det gäller det.

    Ytterligare saker som gjorde att det inte fungerade, för att jag dels är lite för svartsjuk, men det kom efter det som hänt på Internet mellan han o denna/dessa tjejerna. Så jag vet inte om det är mitt fel bara.

    Han vet att jag ogillar att han hänger på en viss sida på internet där det går ut på att ha en bild på sig själv men ändå har han det fortfarande.
    Han hade det kontot när vi blev tillsammns men använde det inte. Nu gör han det och har lite nya bilder. Det går för mig att se att någon skriver, men jag kan ej se vad eftersom han har dolt dem för andra utom sig själv!!! Vi har pratat om det här, tex i går, jag sa att han kan ha ett konto där bara jag ser vad andra skriver till honom. Det är i stil med att man bedömer med poäng hur andra ser ut och ger komplimanger.
    Jag ogillar denna sida så mycket för jag vet att han då och då skriver att tjejer ser bra ut. Ska jag ta illa upp över det eller är det jag som överreagerar?

    I dag såg jag att antalet inlägg hade ökat 1 (!) sedan i går. Det är inte mycket men det räcker för att sätta en kniv i mitt hjärta. Under en tid när han inte använde sidan var det INGEN som skrev utan att han gjorde det. Så antagligen har han gett en komplimang igen, men jag är ju inte helt säker..

    Nu, efter att ha sett att han fått ett mess till så är hela dagen förstörd och jag vill skälla ut honom. Han är inte hemma på hela dagen dock.

    Vad ska jag göra? Vad skulle ni gjort?
    Det hjälper inte att prata om det för det har vi gjort så många gånger och han vet att jag blir ledsen över denna sida (mest med yngre tjejer). Jag är 22... Men han slutar inte att logga in.

    Vi kom överens om för ett tag sen när jag flyttade tillbaka att han får vara på denna sida, men INTE skriva till någon alls om att de ser bra ut.
    Det har han glömt att han lovat nu... Han påstår att det har han aldrig sagt....*ledsen*

  • Svar på tråden Fortfarande saker som irriterar mig hos sambon...
  • Fru Kirta

    Är din sambo också över 20? Jag tycker nämligen personligen att sidan som du syftar på är en ganska barnslig lek, och inte särskilt kul för den delen heller.

    Jag tycker i princip att båda ska ha rätt till sitt eget liv och egna hobbies, men det spelar naturligtvis roll vad han gör med sin egen tid. Det är beklagligt att han inte respekterar det faktum att du känner dig obekväm när har surfar på just denna sajt.
    Om du vill leva med honom verkar det som att du måste acceptera att han gör detta, det har ju inte skett nån förändring under tiden ni inte har bott ihop. Frågan är bara om du kan det. Det kan bara du bestämma.

    Tänk dock på en sak: han är inte otrogen, denna sajten är en lek (detta är absolut ingen jämförelse, men vissa killar tittar ju på porr vilket jag inte tycker är otrohet, ganska smaklöst objektifiering av både män och kvinnor däremot)

  • Bianco

    Min kille tittar oxå på p o r r, plus denna sida.. och det gör att jag får för mig att han inte gillar mig så mycket.

    Min sambo är snart 25 och jag anser precis som du ovan att denna sida är barnslig. Ska man vara på denna sida med fjortisar när man närmar sig 25? Jag tycker det är lite knepigt.
    Jag skulle skämmas att ha en bild på mig där.

    Nu har det ju gått så långt att jag kikar hela tiden om folk skriver och jag får spelet om hans inlägg ökar. Det är nog inte normalt men det visar ju att han ljuger för mig. Han har ju lovat... men han glömmer bort det så lätt...

  • sinefa

    Känner du dig sedd av honom för övrigt? Det kanske är annat som ligger bakom din irritation över den här sidan som han håller till på?
    Ger han dig uppmärksamhet? Visar han känslor? Känner du dig älskad?
    Du skriver att det känns som att han inte tycker om dig så mycket när han sitter där och tittar. Men det kanske snarare handlar om att han inte ger dig lika mycket (om inte mer) uppmärksamhet och tid som han gör på just denna specifika internetsida?
    Angående p o r r surfandet, Jag hade satt stopp för det, för länge sen. Om min kille inte la av med det trots påpekanden om att jag misstycker, ja då hade vi inte varit tillsammans idag. Jag gjorde klart ganska tidigt i förhållandet vad jag anser om just p o r r. Och han håller med mig, så det har aldrig varit nåt problem.
    Det kanske är lätt för mig att säga, men jag tycker du ska ställa ett ultimatum, då vet du också vad som är viktigast, du eller internet?
    Hoppas verkligen att det löser sig!!

  • Bianco

    Nej jag känner mig inte speciellt sedd av honom. visst säger han att han älskar mig, om jag säger det först. Jag tar alltid initiativ till kramar och pussar. Hångla vill han inte. Det är tråkigt att det är så. Jag har tjatat om att han måste visa mig kärlek, han säger att han inte är någon person som visar så mycket känslor genom att kramas hela tiden. Nu låter allt jättehemskt. Han är snäll mot mig, vi busar, har kul tillsammans osv.. men jag saknar hans spontana närhet till mig, jag saknar små överaskningar, presenter utan vidare osv... men det sker aldrig.
    Jag gör allt för att ge hintar åt honom. När han väl säger eller gör ngt snällt mot mig så berättar jag verkligen det för honom så han vet hur glad jag blir.

    Som du ovan skrev så tror jag inte att denna sida egeentligen skulle ha så stor betydelse om han visade mig att det är MIG han älskar. Men just nu saknar jag det och jag vet inte om han nånsin kommer att ändra på sig.

    Så jag får leva med det fast jag egetnligen vill ha mer närhet....

  • Bianco

    sinefa, vi har pratat om p o r rsrufandet. Jag har frågat om han tänker sluta för att det sårar mig, men han sa att det gör han INTE.
    Det var väl iform av ett ultimatum, jag sa att jag inte vill att det förekommer och att jag flyttar. Han verkar dock inte ta mig på allvar utan p orr surfar så fort jag är borta. Vilket har lett till att jag inte går hemifrån längre... men än jag måste! :(

  • Fru Kirta

    Ni verkar verkligen befinna er på olika ställen i livet och frågan är om ert förhållande har någon framtid som det är nu. Han verkar ju inte respektera dig.

  • _augustibrud

    Jag tycker att man endast använder sig av såna sidor när man är singel. Om man blir ihop med någon får man vackert avregistrera sig!

  • tinge

    Det blir för personligt när en kille skriver personliga komplimanger till tjejer och kanske t om får svar tillbaka.

    Då tycker jag det är mer okej med porr. Att bara titta för att bli upphetsad i din frånvaro.

    Men det borde räcka med bara dig annars. Och om det inte räcker så gör dig av med honom.
    Du kan hitta någon bättre.

  • Sydneybruden

    Bianco, apropa ditt inlagg lite langre upp,
    jag tror inte alls att han 'glommer' vad han har lovat dig. Snarare verkar det som att han "lovar" vitt och brett for att fa tyst pa dig, och hela tiden planerar att gora som han vill anda.

    Det ar inte respektfullt mot dig. Men det vet du nog redan.
    Fragan ar om du verkligen ar lycklig med honom. Vager hans fordelar upp all denna ledsnad och ilska och sarade kanslor som jag anar hos dig?
    Jag kan bara dra en parallel, for nagra ar sen var jag tillsammans med en kille som kunde gora mig himlastormande lycklig men ocksa mer olycklig an nan annan nansin gjort. Jag stannade kvar alldeles for lange eftersom jag hellre tog "en lycklig dag i veckan och 6 daliga an att inte fa den lyckliga dagen alls" (detta sade jag faktiskt till en kompis, som inte trodde att jag var klok!). Men till slut insag jag att de fa lyckliga dagarna inte kunde uppvaga all svartsjuka, angest, grat och tvivel - det var inte vart det helt enkelt.

    Nu har jag hittat en som jag ar lycklig med varje dag. Inga brak, inget tvivel.

    Hur mycket olycka och sarade kanslor kan du sta ut med? Vart gar din grans, Bianco?

  • Miniängeln

    Bianco, Jag tänker bara på en sak när jag läser dina inlägg: Du är ung! Du förtjänar ngn bättre!

    Jag förstår att du fortfarande älskar honom, annars skulle du inte stanna kvar. Kanske har du t.o.m. dåligt självförtroende och tror att du inte förtjänar ngt bättre.

    Men det är som Sydneybruden skrev. Är det värt all smärta, tårar och svartsjuka som DU får lida utav? (Han lider ju inte alls, han har allt som han önskar sig -både internetberoendet och dig vid sidan om.)

  • Cillalilla

    Att du bara orkar med eran relation!
    Med risk för att vara krass m ot dig, så tycker jag att du borde bryta med honom ordentligt! Han är ju verkligen ingenting för dig och ger dig inte det du behöver i uppmärksamhet & kärlek. Jag tycker inte man ska behöva ställa massa ultimatum i ett förhållande. Klart man ska säja ifrån om något är fel men den andra personen ska ju vilja ändra på sig för din skull utan ultimatum och krav! Ska ju komma naturligt. När jag har sagt till min m2b om någonting som gjort mig lessen så har han i sin tur blivit lessen för att jag blivit lessen och sen har det inte hänt mer. Så tycker jag att det ska vara.
    Alla är vi olika!
    Men du är ju helt klar missnöjd!

  • Maica

    Tycker inte att man i din ålder, ja inte i någon ålder egentligen, ska försöka och försöka in absurdum när det helt enkelt inte verkar stämma. Vänta eller leta efter någon som respekterar dig och som har mer liknande värderingar som de du själv har.

  • julia*

    Kan bara hålla med de övriga. Han respekterar dig inte, värdesätter dig inte och visar ingen hänsyn.
    En dag när du hittat en annan underbar kille som ger dig all den kärlek du behöver, då kommer du att undra vad du någonsin såg i den här killen.
    Så, för att inte själv gå under, bryt med honom!

  • Stjärna

    Bianco har lämnat sin pojkvän. Det står i en annan tråd!

Svar på tråden Fortfarande saker som irriterar mig hos sambon...