• Tjej_18

    Blöder man första gången?

    Bara undrar...hu ofta händer det att man blöder vid första samlaget....

  • Svar på tråden Blöder man första gången?
  • liina

    Nix pix. Men jag hade också använt ob i många år...

  • eja

    Jag blödde inte men det gjorde lite ont. Det hade inget med tamponger att göra för mig, jag använde inte det.

  • Electric Lady

    Liite blod, inte ont just då men det "kändes" efteråt i ett dygn ungefär.

  • Jema

    Det är väldigt individuellt om man blöder eller ej.
    Vissa blöder trots att dom har använt tampong mm, andra blöder inte det minsta trots att dom inte använt tampong.
    Så säkra svar kan man aldrig ge.

    Jema

  • tinge

    Jag varken blödde eller hade ont. Ob är det värsta jag vet och det hade jag inte använt.

  • Idun

    Jag blödde inte vid det första samlaget men däremot hade jag väldiga problem med tamponger...
    Två gånger så fastande de bakom mödomshinnesträngen (fråga mig inte hur?). Det gick alltså att få in dom när de var torra men sen när de svällde så gick det inte att få ut dom. Jag fick åka till vårdcentralen båda gångerna. Andra gången fick jag en tid för att ta bort delar av mödomshinnan. Hade jag inte gjort det hade det nog gjort fördjävligt ont.

  • Nessie

    blödde inte, har ridit sen jag var 4, har läst att det kan vara en anledning också

  • 040404

    Blödde en aning, både direkt och lite nästa dag. Min bästa kompis fick rena blodbadet men så hade de inte kunnat alls vid tidigare försök heller.

  • tantlila

    Hej!
    Det gjorde ganska ont första gången för mig. När jag gick i 4:an blödde jag några droppar så jag antar att det var då mödomshinnan sprack. Men det var först långt senare som jag och min kille gjorde det. Men det krävdes lite beslutsamhet och vilja för att klara av det första gången.
    Men man ska aldrig stressa då... för då kan det bli fruktansvärt har jag förstått. Man kan lätt spänna sig andra gången och då hamna i en ond cirkel.
    Skynda långsamt och njut av varandra i lagom takt!
    //Tantlila

  • New York brud

    har ridit i manga ar, anv. tampong osv och anda blodde jag mycket och det tog rackarns ont...Men, det ar manga ar sedan och jag gav inte upp nojet, sa att saga

Svar på tråden Blöder man första gången?