Inlägg från: Blåvit 14/8-04 |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Blåvit 14/8-04

Min kostade 660 ?, jag betalade 630. I kontraktet står det också att vi får hyra herrkläderna billigare, det tack vare att jag köpte klänningen före jul. Slöjan betalade jag 92 ? för, om det var normalpris vet jag inte. Tiaran kostade 55, jag betalade 53. Så de drar ganska mycket ner på priserna, fastän man inte säger till! Jag sade inget...

• Blåvit 14/8-04

Min klänning finns här: photos.yahoo.com/blavitbrud. Jag har visad den för rätt många, men jag räknar med att ingen ändå kommer ihåg hur den ser ut. Och så kommer jag ju att se helt annorlunda ut på bröllopsdagen när klänningen är uppsydd, håret är fixat, jag är sminkad osv.

Jag har inte bestämt mig än om jag skall sminka mig själv eller anlita någon kosmetolog. Jag brukar inte sminka mig till vardags, så jag vet inte om jag vågar göra det sen på bröllopsdagen. Hur gör ni med sminket? Vem sminkar er?

• Blåvit 14/8-04

Tack Vasatjej och Jaana! Jag måste säga att jag haft mina tvivel angående klänningen, men nu har jag nog bestämt mig.

Jag diskuterade sminkningen med min frissa när jag bokade, och jag måste nog ha med en egen sminkös om jag vill bli sminkad där. Men det är ju länge än till augusti! Bestämmer jag mig för att sminka själv så hinner jag öva, och bestämmer jag mig nu så hinner jag ändra mig flera gånger om! :)

• Blåvit 14/8-04

Det är väl ingen som skriver förrän någon annan har gjort det... Ingen vill vara först!

Vi var på mässan i Tammerfors idag, och jag kan säga precis som Ilda; det mesta var tänkt för dem som bor i Tammerfors. Jag slängde alla brochyrer som rörde salonger, festlokaler, klädbutiker osv. i Tammerfors med omnejd, det var ca hälften av de brochyrer vi fick. Som Ilda skrev så var det verkligen trångt kring montrarna med ringar och buketter, men av de smyckebrochyrer jag lyckades snappa åt mig vet jag nu ungefär hur min ring ska se ut. Vi orkade inte stanna för att se på modevisningen, men om det var mest röda och svarta kreationer så missade vi ju inte så mycket! :)

En sak vi iaf. hade nytta av var Calligraphens monter. Nu vet vi att vi inte ska beställa inbjudningskorten där, de var alldeles för stora! Vem vill ha inbjudningskort i storlek A5? Inte vi i alla fall. Nu får jag låna min syster och hennes idéer och tjänster och tillverka egna inbjudningskort.
    En annan sak var också bra med mässan: vi köpte en påse röda hjärtkonfetti som vi ska strö på borden. Nackdelen var att det fanns bara en påse, vi hade behövt 2-3 påsar. Vi får leta vidare någon annanstans.

Träffen ja. Något förslag? Som jag tidigare sagt: jag kommer helst inte på en helg. Men blir det ändå så så går det nog säkert att ändra på min inställning! :)

• Blåvit 14/8-04

I Tammerfors var åtminstone 2 brudklänningsbutiker representerade. Jag såg att de sålde klänningar och slöjor, men tittade inte så noga så jag vet inte om de också hade handskar och tiaror. Antagligen hade de. Det beror kanske på vilken butik som ställer ut, de här butikerna var som redan nämnts från Tammerfors. Kanske Åbobutikerna är annorlunda... :)

• Blåvit 14/8-04

Här är jag! Jag har så få lektioner i skolan och har ingen dator i min studielägenhet så det blir inte så ofta som jag kan hänga med i diskussionerna här...

Men nu har jag en fråga till er som redan köpt vigselring: Var förvarar ni den till bröllopsdagen? Får man lämna den i butiken tills man gifter sig eller ska man ta hem den? Vad kostade er ring förresten?

Angående träffen: har någon funderat vad vi skulle hitta på att göra?

• Blåvit 14/8-04

Jag var och titta på ringar i tisdags. Jag visste vad jag skulle ha (en guldring med 2-3 diamanthjärtan) men det fanns ingenstans. Jag tittade i 3 butiker i Vasa. På alla ställen fick jag rådet att komma tillbaka i februari-mars då de får in sommarens ringar. På ett ställe sa de faktiskt att de kan beställa om de vet vem som tillverkar den, och det tyckte jag var bra. Men jag tänkte att jag först går och kollar i Jakobstad och Kokkola innan jag beställer. Det vore ju bäst om man kunde prova och se om den passar med förlovningsringen! :)

Den 21.2 låter nog bra, även om jag helst skulle komma en fredag. Men jag säger som Jaana: helst på dagen på lördag! Eller e.m., men helst inte så sent.

• Blåvit 14/8-04

Hej!
    Nu måste jag nog be om ursäkt! Jag kom i morse på att min kompis gifter sig den 21 februari! Samma dag som vår träff... Jag har nog vetat det jättelänge, men det har inte "klickat" förrän nu. Sorry! Om ni ändå vill ha kvar datumet för träffen får ni, men jag skulle jättegärna komma! Har ni något emot att vi letar ett nytt lämpligt datum?

• Blåvit 14/8-04

Oj vad ni har varit aktiva här! Jättebra om vi kan skjuta upp träffen! :)

Vi ska inte prova herrkläder förrän i mars nångång. Vasatjej, får man alltid hyra skorna också till herrkläderna? Det skulle ju vara bra. Har de storlek 45 tror du? :) Vi har funderat att min fästman ska ha jaquett, men jag vet inte om jag gillar de randiga byxorna. Han har väldigt långa ben, och de ser väl ännu längre ut med randiga byxor! Men vi får se när vi provar hur det börjar se ut.
    Mina skor har jag lånat av en kompis. Hon köpte två par till sitt bröllop så de är oanvända :). Jag ska nog betala en slant åt henne i hyra.

Vi hade tänkt ta calligraphens inbjudningskort, men de var så stora. Så nu ska jag och min syster (som till skillnad från mig gillar att pyssla) tillsammans försöka få fram en enkel modell som vi kan göra själva. De ska vara i cremefärgat kartongpapper med mörkrött/vinrött hjärta, storlek A5 vikt på mitten.

Vi måste nog se till att få ordnat ett nytt datum för träffen så att det passar alla! Det skulle vara så kul att träffas! :)

• Blåvit 14/8-04

Ska ni alla ha tärnor och bestmän? Vi kommer inte att ha några sådana, av den enkla orsaken att det skulle kännas onaturligt. Dessutom blir det ju en massa mindre detaljer för oss att fundera på! :) Festprogrammet och inbjudningskorten kommer jag och mina systrar att göra själva. Jag har funderat på att föra festprogrammet till något tryckeri, eventuellt det som ligger vägg i vägg med mitt jobb på vårt familjeföretag.

Ska ni på brudmässan i Kokkola på söndag? Där är ju utställare från Oulu till Vasa, så där kan man kanske hitta nåt som intresserar en. Vi ska nog åka om min fästman inte jobbar, annars får jag ta min syster med mig.

• Blåvit 14/8-04

Hej C&M!
    Välkommen med i gänget! Vad roligt att vi är flera som hittat hit till BT. Ju fler desto bättre...

Hur gammal är du? Är du C eller M? Är du hemma från Vasa? Jobbar du eller studerar? Många frågor det här, men det blir roligare att veta mera om varandra. :)

Träffen ska nog bli av. Nångång. Du är hjärtligt välkommen där med! :)

Svar på tråden Träff i Vasa