• Jaana G

Träff i Vasa

Min klänning kostade 559 i Åbo, jag ringde också till BB i vasa men eftersom klänningen skulle ha varit i samma prisklass där så köpte jag i Åbo då jag nu ändå är här. Slöja eller sjal har jag ingen aning om ännu. Min klänning fanns int i rätt färgkombination i affären så den har blivit beställd och kommer i början av februari. Först då får jag se hur det blir med ev. slöja. Har i alla fall bestämt mig för att ha långa vita handskar och en tiara...

• Jaana G

Blåvit: Superfin klänning, otroligt stilig och fräscha axelband. Jag har beställt en kosmetolog från Jakobstad som kommer och sminkar mig till frissan. Det är ju nog många som trots att de inte sminkar sig till vardags bokar en kosmetolog till bröllopet. Det går ju att säga att man verkligen int vill ha nå mycket smink utan se så naturlig ut som möjligt. Å andra sidan tycker jag du kunde fråga frisören om de kan sminka där, det vet jag att de gör på vissa ställen, och handlar det nu om lite puder inför fotograferingen(för att undvika blänkandet) så är det kanske onödigt att ha en kosmetolog att göra det om man känner sig obekväm i mycket extra smink.

• Jaana G

Hej på er! Träffen ja! Det skulle verkligen vara kul med en träff, bara jag får det att passa in. Som jag redan nämnt nånstans så borde det fixa sig om jag vet om det en tid på förhand...ca ett par veckor.

Lite framåt har det väl gått för oss när det gäller planeringen. Vi har bestämt vilka vi bjuder och så har vi fått ett "cirkapris" från cateringfirman som skall sköta det mesta för oss. De var billigare än vi trodde, vilket känns oerhört skönt. Vi har faktiskt köpt ring också.

• Jaana G

Jag kunde ju ha nämnt tidigare att jag jobbar måndag-onsdag varje vecka i Åbo, i övrigt spelar dagarna inte så stor roll.

Skall på bröllopsmässa här i Åbo nästa helg så vi får se vad jag har att säga om det...hoppas få idéer angående inbjudningskort, bordsdekorationer och sånt. Ni som var på mässan i Tammerfors kanske vet om de hade någon försäljning av tiaror, handskar o.dyl. Hoppas kunna få se lite sånt och ev. köpa där.

• Jaana G

Hej! En lördag skulle vara utmärkt...men i nödfall passar nog en fredag också, bara det inte blir allt för sent i och med att jag skall körandes till Larsmo sen. Hur skulle det vara i slutet av februari? Märkte just att de har sportlov vecka 8(16-22.2) i den skola jag jobbar så den veckan kan jag komma vilka dagar som helst.

• Jaana G

Hej!
    Lördagen 21.2 låter jätte bra, men gärna på dagen i så fall. Vi har tagit hem ringen, men vi för tillbaks den till affären för gravering i maj...sen tar vi nog hem den igen då graveringen är klar och så bevarar vi den hemma i skåpet tills jag får börja använda den :)

Jag ville inte ha nån vansinnigt dyr ring, risken att tappa den skulle ju skrämma en om den var jätte dyr så man skulle ju knappt våga ha den på fingret. Men inte köpte vi den billigaste som fanns heller (ganska många hundra euro var den nog)Ringen är i vanligt guld med tre diamanter nästan intill varann. Det är dock vitt guld kring diamanterna. Det går inte att förklara....Ville till först ha en ring med fem diamanter som står upp, men det var helt enkelt för mycket...kändes som jag hade en ring bara för att det skulle synas att jag nyss gift mig...För mig var det bättre med någonting lite diskretare. Det svåra med att välja ring är ju att det finns så många olika modeller som tilltalar en...

• Jaana G

Jag var på bröllopsmässan i Åbo igår. Den var inte alls som jag väntat mig. De hade en hel del klänningar, men eftersom jag köpt min var det inte aktuellt för mig trots att det alltid är kul att se på klänningar, men knappt inga "assesoarer" alls. Inga handskar eller tiaror. Däremot fanns en hel del guldsmeder representerade och man hade möjlighet att köpa och beställa ringar. Men, vi har ju också köpt ring så inte det heller var aktuellt. I övrigt fanns ju representanter för Iittala, Arabia, Hackman o.s.v. och det var faktiskt kul...vi har nämligen svårt att komma på vad vi skall skriva på "önskelistan". Det som var mest intressant var hårmodevisningen, vissa frisyrer var en aning överdrivna, men en hel del inspiration hämtade jag nog från den. Hoppas nu att mitt hår skulle få för sig att växa med lite extra fart... I det stora hela kan jag säga att man det nog går lika bra att gifta sig utan att ha varit på bröllopsmässa. Man får ut lika mycket av att se i tidningar...

• Jaana G

För mig går det bra att vi skjuter upp träffen, jag skall visserligen till Österbotten den 20-23 februari men jag kommer nog gärna senare i vår också...skulle vara kul att träffa en annan Larsmobo också :) Vad säger ni? Skall vi skjuta upp träffen? (Ni som är i Vasatrakten och har passligt att träffas den 21 kan ju säkert utan större problem träffas även då)

• Jaana G

Har någon av er förresten noterna och texten till "From this moment on" med Shania Twain? skulle behöva dem...

Svar på tråden Träff i Vasa