• Vasatjej

Träff i Vasa

Hej alla!
    Var håller ni hus? Vad har ni gjort den senaste tiden? Nån som har gjort några framsteg i bröllopsplaneringen?
    Vi ska i alla fall snart och prova ut min killes kläder, har beställt tid nu. Nästa söndag ska vi dessutom gå en kurs i hur man dansar brudvals? Jag kan dansa ganska bra och han är väl helt OK oxå, men det kanske behöver fräschas upp lite. Så kan det ju vara kul oxå!
    Nån som var på bröllopsmässan i Tammerfors i helgen? Berätta i så fall!

• Vasatjej

Hej på er!
    Angående träffen...jag skulle helst viljka ha det på en helg, men läste just att nån annan helst har det i veckan. Men hur skulle det vara med en fredagkväll? Jag jobbar till 16.30 men lite senare ska det väl gå.
    Tur att jag inte missade nåt på mässan i Tammerfors. Jag har beställt en massa provexempel på kort från Calligraphen och de jag hittills fått var helt OK i storlek. Men jag håller med, A5 är nog lite väl stort. Tänkte försöka sno lite idéer av Calligraphen och sen göra korten själv
    Vi har oxå köpt ring, förresten.

• Vasatjej

Hejsan!
    Vi har som sagt köpt ring redan. Har inte betalt hela ännu, så nu ligger den fortfarande kvar i affären. Den blir färdig betald i februari, och då vet jag faktiskt inte om vi tar hem den eller inte. Men jag tycker det känns tryggare att ta hem den, och dessutom slipper man ju hämta den på bröllopsdagen när man ändå har mycket att stå i.
    Träffen ja...Skulle det passa med lördag den 21.2 t.ex? Vi kan väl gå ut och äta nåt och prata om våra planer och sen får vi se om vi vill fortsätta vidare eller inte. Hur många är vi förresten som är intresserade att komma?

• Vasatjej

Hejsan!
    Usch va vi e slöa här...Hur blir det med träffen nu? Passar det med lördagen den 21.2 för alla. För mig är det ingen skillnad med tiden, går nog bra på dagen oxå, men helst inte före 14.00. Hur är det med er andra?

• Vasatjej

För mig är det ingen skillnad när träffen blir. Går nog bra att skjuta upp den oxå, kanske till mars nån gång. Vi kan ju inte vänta för länge heller, så att vi redan har allt klart planerat.
    Vad håller ni på med just nu förresten? Vi har tagit det ganska lugnt nu ett tag, förutom att vi var på bröllopsvalskurs en söndag och så var vi och provade kläder åt min kille. Fanns bara svarta kläder Han skulle vilja ha en såndar mönstrad lång kavaj i nån gulgbeige färg. Vet ni om man kan få tag på nåt sånt här i trakten, eller kanske i Seinäjoki? På Beauty fanns det inget i alla fall.
    Funderar fortfarande på inbjudningarna, om vi ska köpa eller fixa själv. Har en känsla av att det inte blir så mycket billigare att göra den själv. Men det är ju kul att pyssla förstås. Hur gör ni andra?
    Ha det så bra i vintervädret!

• Vasatjej

Ilda - vad har de för slags herrkläder i Seinäjoki? Har de bara svarta eller finns det även mönstrade t.ex. i guld eller nån annan färg? Hoppas du vet vad jag menar, typ att hela kavajen är mönstrad så som västarna brukar vara...hmmm, luddig beskrivning, men du har säkert sett bilder i tidningar av dessa kavajer. Tycker de är så snygga!
    Hurdan klänning blev det? Har du nån bild på den? Vad kostar den (om du vill berätta)? Vad ska din kille ha för klädsel?

• Vasatjej

Åhh, jättesnygg klänning. Jag funderade oxå på den. Jag var säker på att jag ville ha halterneck, men det blev en axelbandslös. Sincerity oxå, de har jättefina klänningar. Min kostade 790 tror jag.
    Hur vill du att urringningen ska vara? Jag skulle ha velat ha mer V-ringad, men jag tyckte den där var fin oxå.
    Skulle vara SÅÅÅ bra om du kunde kolla vad de har för herrkläder på Haavemaa, tänkte annars tvinga min kille att ringa dit imorgon. Jag vill helst inte pga. språket...Skriv ett inlägg här när du hinner, ska hålla utkik.

• Vasatjej

Hej!
    Hmmm...det verkar vara svårt att hitta färgade kavajer. Min kille ringde till Tyynelä igår och de har bara svarta där också. Tråkigt!
    Jag har hem underkläder på prov nu, ska prova dem med klänningen på lördag. Jättesnygga och billiga i guldfärgad spets från Josefssons katalog av alla ställen. Gillar inte riktigt spetsunderkläder i vanliga fall så jag tänkte inte satsa en förmögenhet på dem.
    Tiara hade jag tänkt ha, men jag hittade ett supersnyggt halsband på Boutique Beauty som är ganska "mycket" så att säga, så det skulle bli för mycket om jag hade tiara till. Jag ska dessutom ha väldigt "stort" hår, långt, hängande och med stora lockar.
    Inga handskar trots att jag har axelbandslös klänning. Skorna kostar ca. 90 euro på Boutique Beauty och jag vill garanterat INTE ha dem fler gånger än på bröllopet, så jag ska försöka hitta några andra, billigare. Spelar ju inte så stor roll hur de ser ut, de syns inte under kjolen i alla fall. Huvudsaken är att de är bekväma och inte skaver.
    Vad kostade det förresten att hyra jaquett på Haavemaa? Vi betalar 120 euro på Beauty, med skor och allt som hör till.
    Är det nån som beställt inbjudningskort från Calligraphen? Jag tycker att deras katalog är väldigt svårtolkad, man vet inte vad som ingår i varje korts pris. Till vissa kort hör allt, och till andra ska man betala skilt för t.ex. insida, tryckning och sånt. Väldigt "råddigt". Har annars hittat några fina där.

• Vasatjej

Hejsan!
    Skorna ingår oxå i priset 120 euro, vet dock inte vilka storlekar de har. Jag är inte heller så förtjust i de randiga byxorna, ska försöka övertyga killen att han ska ha svarta istället. vet inte om det är etikkettsbrott av värsta sorten, men jag bryr mig inte. Tycker det skulle vara med enhetligt med svarta byxor, eftersom han ska ha guldfärgad väst. Tycker inte att guld och grått matchar så jättebra. Men vi får se!
    En annan sak förresten...här på BT står det ju att man bör sätta ut klädkod i inbjudningarna, men gör ni det? Tror inte att det är så vanligt här och jag tror att det orsakar mer förvirring om man sätter ut det. Folk vet i allmänhet vad man brukar ha på ett bröllop, och jag skulle inte heller "dö" om nån klädde sig mindre fint. Vad anser ni om det här?

• Vasatjej

Vår bestman kommer inte heller att ha samma kläder (tror jag) som min kille. Detta för att vi vill att brudgummen ska skilja ur lite ur mängden, han känner ju sig inte så speciellt klädd om en annan person har exakt likadana kläder. Detta är i alla fall vår känsla angående detta, får se om det blir så oxå, har inte diskuterat klädseln så mycket med han som ska vara bestman ännu.
    Hur gör ni med festprogrammet (det tryckta alltså) och underhållningen på bröllopet? Är ni med själva och planerar allt eller låter ni nån annan sköta alltihopa? Vi vill gärna veta ganska exakt vad som kommer att ske på bröllopet så vi kommer nog att planera det mesta själva. Trycksakerna vill jag även göra själv, är det ovanligt att man gör så? Brukar det alltid vara tärnan och bestman som fixar ihop det? Jag är så noga med att det blir i just det papper jag vill ha och skrivet o formulerat som jag vill, så jag tycket att det blir lättast om vi gör det själv istället för att ge så exakta instruktioner till nån annan? Vad säger ni andra?

Svar på tråden Träff i Vasa