Vårda förhållandet!
Ett boktips jag gärna rekommenderar när det gäller detta ämne, är Dr Phil´s bok "Relationsakuten".
Den tar upp just sånna saker som att man tex kan bli ganska bekväm efter ett tag och nästan sluta bry sig. Det behöver inte bara betyda att man går i joggingbyxor utan kan mycket väl vara att man slutar att behandla sin partner med respekt. Man kan tex säga vissa saker till sin partner som man aldrig skulle säga till en vän eller en arbetskamrat.
Han riktar boken till alla som har en kärleksrelation oavsett om man har varit tillsammans i 3 månader eller i 3 år.
Det som är så bra i boken är att man får lära sig sluta att skylla ifrån sig på sin partner utan istället se sina egna brister. Genom att ta itu med sig själv och arbeta för att bli en bra partner, så förstärker man relationen och det vinner ju båda på.
Jag tycker att den är jättebra och läste den trots att jag egentligen inte tyckte att jag hade någon dålig relation. Men nu efteråt har jag märkt att jag själv mår mycket bättre och det gör ju också relaionen mycket bättre.