Vårda förhållandet!
Jag blir så ledsen när jag läser om alla som inte har en fungerande konversation eller ett icke fungerande sexliv. Jag var tidigare gift med en alkoholist och genomled ett helvete,idag är jag gift med en underbar och omtänksam man.
Ni som säger att förhållandet inte är så bra vill jag bara ge några små tips som jah tror kan funka:
* Försök att ffån början prata om allt
*När ni varit tillsammans ett tag sluta då inte "fixa till er ibland" som man gör som nyförälskad-Man blir glad om ens partner fortfarande vill göra sig fin för en efter flera år
*Krama varandra och ta på varandra varje dag (man måste inte ha 6)
*Har ni barn försök att ibland vara barnfria (räcker med ett biobesök där ni kan äta popcorn,pussas och se en bra film och INTE bli störda av någon som tex vill ha välling)
*Skicka sms eller mail till varandra med små gulliga/fräcka meddelande ibland så man vet att ens partner tänker på en
*Överraska din partner ibland-det behövs inte dyra presenter.Är det du som aldrig städar gör det och fixa något ätbart till din partner kommer hem.(jag blir jätteglad även om det är ugnsfärdig lasagne om jag jobbat hela dagen och bara får sätta mig och äta när jag kommer hem)
*Ställ inte högre krav på din partner än du vill din partner ska ställa på dig
*Gläds åt det lilla och tala om när din partner gör dig glad
Kanske tycker någon jag är tramsig men jag har haft så många vänner som separerat pga att de inte pratat.
Skräckexemplet är när han tyckte hon var urläcker i början sen började hon med joggingställ och hästsvans och osminkad.Hennes försvar var att jag har ju redan karl medan han tyckte att hon änrade stil totalt när de bott ihop ett tag och var totalt ointresserad av sitt utseende-hon som varit det snyggaste han visste.Visst var det inte enbart utseendet han föll för men han hade ju varit så stolt över sin snygga tjej nu var den " magiska glorian av skönhet och pirr i magen" borta när han tittade på henne.Han frågade henne varför hon inte fixade till sig längre och fick till svar att :Äh vi bor ju ihop och har barn så jag vet ju du älskar mig så det är väl onödigt. Han försökte förklara att han hade ju inte ändrat stil så han var besviken att hon gjorde det.Det slutade med att hon blev sur och flyttade.Sen satt en stackars kille och var ledsen för hans tjej försvann och dessutom ser han numera barnen endast 2ggr/månad.En kille kan också bli ledsen!Detta hände ett par jag kände och jag får ju erkänna att jag lider med killen i detta fallet!
Kram på er alla!