• Ejnie

Vårda förhållandet!

Dea,

jag tror i och för sig inte att det just handlar om att se likadan ut, utan mer att faktiskt vårda sig själv. Att även om man går hemma i mysbyxor - välj SNYGGA mysbyxor som klär dig! Även om man går hemma och drar kan man iallafall duscha och hålla sig fräsch. Själv kan jag tycka det är en intimitet i att INTE vara superfixad i håret och målad, men det innebär inte att jag struntar i att tvätta håret och ansiktet och kanske ha pyttelite mascara eller så.
    Jag tycker det är viktigt att känna sig bekväma ihop, men det behöver ju inte innebära sunkig.

Samma sak med överraskningarna... det handlar inte om pengar, det handlar om att anstränga sig för den andre. Om man vet att han älskar en viss sorts ost - köp den och slå ett rött band om med ett stort hjärta på. Laga mat med speciell omsorg eller se till att ge honom en barn-eller frufri kväll att göra något han gärna vill. Hitta på överraskningsutflykter (om så till balkongen eller trädgården). Låt vardagen få en liten guldkant ibland - drick champagne (eller nåt annat ni gillar) bara för att ni vill utan att det måste vara 10-årsjubileum eller nåt.
    Jag menar att kärleksbeviset ligger i tanken mer än sv kostnad...

Min mans bästa present (nånsin enligt hans utsaga) kostade under 200 kronor eftersom det verkligen var en sak som var väldigt typiskt honom och detta till en kille som gillar dyra grejer...

• Ejnie

Dea,

jag läste ditt inlägg osm generellt - därav mitt svar. Har ingen åsikt om henne.

Vad jag menar är: Gå gärna i mysbyxor och hästsvans, men det är väl inte nödvändigt att klä sig i utslitna, illapassande och befläckade mysbyxor utan det är lika bekvämt att gå i ett par som är i rätt storlek, bra färg och ser hela och rena ut. Om man nu gillar att gå i mysbyxor kan man väl kosta på sig ett par nya istället för dem man fick 1970...

Däremot tycker jag det vore absurt att "kräva" att man ska vara totalfixad hela tiden hemma också. Vet en tjej som klev upp en timme innan sin man för att hinna sminka sig innan han vaknade... DET tycker jag låter skittrist... (och det tyckte han också...)

/Också mysbyxflicka med tofs

Svar på tråden Vårda förhållandet!