• mxbruden

hur tänker killar/karlar? Hjälp mig förstå, tack!

Hej,
    har ett litet "privat" ärende!
    Funderar vad min sambo håller på med egentligen. VAd tycker ni om det här?
    Vi har inte sex så himla ofta (ca 3 ggr/månad). Min sambo är inte kramig. De gångerna han kramas så vill han mer...
    Min sambo blir ofta sugen på morgonen. Vi kliver upp vid 6 och jag har helt enlelt ingen lust då! Jag måste ju upp och duscha, gå ut med hunden, få upp min sambos son och skicka iväg honom till skolan och själv åka till jobbet (jag börjar 8.00) Min sambo däremot börjar 7.00 och klär bara på sig och åker iväg... Det börjar med att han kramas på morgonen.. ( han kramas nästan aldrig utan ha "baktankar" När jag kliver upp så blir han sur och det hela slutar med att han
    o n a n e r a r själv i sängen medans jag fixar runt på morgonen. Det känns hemskt!! Jag kan inte riktigt förklara varför men det är så...förnedrande på något sätt...

• Svar på tråden hur tänker killar/karlar? Hjälp mig förstå, tack!
  • Dea

Olika! Killar tänker olika.

Vi vet ju inte mycket av allt som händer hemma hos er, men den ögonblicksbilden, att du springer runt och ordnar bådas plikter medan han ligger kvar och tar hand om sig själv... Den får honom att verka lite, hm, ja, självisk.

Hos oss är det jag som gillar mornar, och sambon kvällar. Det har mest blivit på eftermiddagarna, faktiskt. Kompromisser blir ibland så där.

Jag tror du måste prata med honom, om att gosa utan sex, om tidpunkter och hur det känns när han berättar vad han gjort.

Det ordnar sig, ska du se...

• havstulpan2003

Hej mxbruden!

Jag tycker att din grabb verkar konstig, bättrar han sig inte gör slut - en kvinna är värd bättre behandling. En man ska visa sin kvinna respekt och ömhet - klarar han inte av det är han ingen riktig man.

Hälsningar
    Havstulpanen - stolt man

• mxbruden

Det är så konstigt. Jag har bra självförtroende, är inte mesig eller så. Jag hittar på saker på fritiden, tränar åker cross, träffar kompisar. Klarar mig bra själv. Men detta berörde mig faktiskt illa. Känns som om han sparkar på mig och det känns bra att höra att det inte är OK för honom att göra så från en kille också! Tack!! :)

• emy

Se till att han tar hand om sin egen son på morgonen! Häll en hink isvatten över honom om han ligger kvar och R U N K A R när du har en massa morgonsysslor. Tala om att det är fräscht att han duschar på morgonen så att han inte luktar gammal R U N K och svett.

Skicka honom till någon som kan förklara att en kvinna som känner sig utnyttjad, oälskad osv. inte kommer att vilja ha sex med honom. Bästa sättet för honom att få sex vore att hjälpa till hemma och vara mer ömsint och uppvaktande, han har inte fattat "knepet".

• Maica

Vilken tur att du säger nej/inte vill på morgonen. Att lätta på trycket kan han verkligen få göra själv. Att onan*ra i någon annans kropp är inte juste. Så jäv*a dåligt att han SÄGER det till dig...och på det viset! Som att du borde ha dåligt samvete för att du inte "agerat hål"... Medan du fixar och grejar och tar hand om HANS son till på köpet! *morrar*

Jag skulle absolut inte vilja vara i ett förhållande där jag inte fick MYCKET fysisk kontakt(inte bara sex), ömhet och respekt.

• Stjärna

Maica har sagt allt som jag ville ha sagt!

• Meddelande borttaget
  • Dea

Maicas inlägg var verkligen tänkvärt.
    Respekt och ömhet är grundläggande.

Hoppas att ni hittar en lösning, mxbruden.

• lillgrodan

jag blir så ARG när jag läser sånt här, och förstår inte hur en del kvinnor tänker :)
    VARFÖR tar du det som ditt ansvar att få upp din sambos son?

Håller med många övriga inlägg som har haft bra saker att säga. Hoppas verkligen aatt ni kan reda ut det

Svar på tråden hur tänker killar/karlar? Hjälp mig förstå, tack!