Inlägg från: Mastermind |Visa alla inlägg
  • Mastermind

Är det bara jag..

..eller känner ni också ibland att folk här verkar ha svårt att kommunicera med sin partner? Jag är beredd på att få skit för det här inlägget, och det är helt ok. Jag -vill- veta vad för "ursäkt" folk har. Men obeservera att jag menar långt ifrån alla nu, jag är medveten att många känner sig hjälplösa och vill ha råd från utomstående, men vissa tar upp saker som bara får mig att gapa och blinka till ordentligt.

Det känns som om så många skriver om småsaker som aldrig skulle existera i ett förhållande där man pratar med varann och är öppna gentemot varann. Och/eller generaliserar (särskilt inom kön och ålder) kraftigt och oerhört fördomsfullt.

Detta i sin tur leder också till att jag har reagerat på (efter många månader här på BT) att folk verkar ha svårt för att säga ifrån när det verkligen gäller. Om någon t.ex vill ha en blåblommig brudklänning så kan det uppstå en lååång diskussion som dessutom kan leda till personliga påhopp, men när det gäller t.ex någon som verkar ha det ordentligt rörigt i sitt förhållande eller i en annan aspekt av sitt liv och uppenbart behöver hjälp på ett eller annat sätt, då tiger alla. Eller bara kommer med positiva kommentarer (i rädsla för att bli misstolkade och utfrysta, kanske?).

• Svar på tråden Är det bara jag..
  • Mastermind

Stines - Precis!

Maica - Word. ;) Jag håller med vartenda ord. Det verkar som om vissa är mer kära i kärleken än i killen/tjejen i fråga. Man ska inte behöva nöja sig med det näst bästa när man kan hitta en så mycket bättre än den nuvarande partnern.

• Mastermind

Jag hoppar upp denna i hopp om att dom som detta berör läser tråden och tänker efter lite..

• Mastermind

EL - Jag tror du missuppfattade allting. Läs igenom mitt huvudinlägg igen.

• Mastermind

EL - Jag menade givetvis att vissa verkar ha kommunikationsproblem och eventuellt måste lösa dom innan giftemålet. Jag snackar inte om smågrejer, jag menar saker som verkligen får en att hoppa till av förvåning och oförståelse, hur vissa ens kan ha sådana problem när dom funderar på att gifta sig. Och många av dom som skriver om sådant gör det ofta flera gånger, och om olika saker. Då tycker jag faktiskt att man har rätt att "döma ut" dom. Om deras förhållande är starkt nog för att hålla livet ut så bör dom även klara lite kritik på BT, tycker jag.. (och egentligen ska dom inte behöva vända sig till BT när det gäller kriser -dom får ju vända sig till varann eller åtminstone till sina vänner, och inte lämna ut sitt förhållande på en internetsajt där vem som helst kan ta del av det). Eller hur?

• Mastermind

EL - Det kan ju också vara så att många (däribland jag) dömmer så lätt eftersom vi tänker att det tar en hel del innan man "går ut" med något sånt där offentligt, att det liksom blir/ses som en sista utväg. Och har det gått så långt att man ens skriver om sina kriser här så känns förhållandet rätt svagt/ostabilt redan innan man börjar läsa om personens problem. Men visst finns det säkert flera som skriver om en kris här det första dom gör (som alltså inte har stått ut med en massa annat innan dom tar sig mod till att skriva), men som jag nämnt tidigare så skulle jag aldrig göra det, och om jag gjorde det så skulle jag verkligen vara desperat. Så det finns ju ändå lite sanning bakom våra "fördomar".

• Mastermind

EL - Det är ju däremot skumt. Men folk kommer väl iofs aldrig sluta vara avundsjuka på det dom inte har..

Svar på tråden Är det bara jag..