• Galenpanna

Hur tänker vissa kvinnor ???

Lever i ett bra samboförhållande dock finns det lite smolk i bägaren pga en utomstående närmare bestämt min sambos efterhängsna kollega...
    Hon har sedan dag ett hängt efter honom på ett eller annat sätt. Är ganska diskret på jobb men kvällstid skickar hon en massa sms, frågar om hon får bjuda på lunch, om hon får komma förbi, om han vill komma och fika hos henne etc etc
    Han besvarar inga sms, försöker att undvika alltför mycket kontakt med henne på jobb (vilket är svårt på ett liiiitet kontor) och pratar ofta om oss. VI gjorde detta, VI ska göra det osv
    Hon är fullt medveten om att han har flickvän/sambo ändå fortsätter hon. Vad gör man???
    Ska JAG behöva ringa upp och prata med henne? Eller ska jag försöka låta sambon sköta det? Han sköter det ganska dåligt...
    Bett honom att han ska ställa henne mot väggen och be henne lägga av. Han vill försöka sköta det snyggt och har länge trott att hon bara ville vara trevlig *jo jo*
    Jag mår illa av allt detta, gör mig urbota arg och svartsjuk! Jag litar på honom men faen inte på henne. Jag tycker hon är vidrig och patetisk. Och hon visar ingen respekt, vare sig för honom, för mig eller för vårt förhållande.

Det är jobbigt för honom oxå för han jobbar ju med henne. Jag säger bara "No more Mr Nice Guy" Nu måste han ta itu med henne på riktigt och säga henne vad han/vi tycker. Den här tjejen är antingen ovanligt trög & dum eller så tycker hon det är kul att försöka nästla sig in mellan ett par. Förbjuden frukt smakar bäst.
    Vet att hennes man lämnade henne för en annan, kanske är detta hennes sätt att försöka hämnas på något sjukt sätt? Vad tror ni? Någon som förstår sig på henne?

Vad tycker ni att jag skall göra, skall jag ringa upp henne och berätta vad jag vet eller ska jag bara vara kall och låtsas som ingenting?
    Jag gissar att hon skiter ett stort stycke i mig pga av att hon aldrig träffat mig och således inte har några betänkligheter angångående flickvännen/sambon - vad tror ni?

Galen - japp det är jag!

Mvh
    Galenpanna

• Svar på tråden Hur tänker vissa kvinnor ???
  • Sibella

Jag tycker att det verkar jättekonstigt om du skulle ringa henne. Det är din sambos sak. Men hur vore det om han sa "fika vore trevligt, jag skall bara se om min sambo kan så får du träffa henne också!" eller så?

• Dea

Jag tycker fortfarande att det är hans sak att markera för henne att det är ni två.

Om du gör det kanske hon blir tävlingsinriktad i stället? Vem vet hur såna tjejer funkar.

Det är inte så att du på ett naturligt sätt kan komma till hans jobb eller så? Visa att du är en juste tjej som inte förtjänar att bli lurad plus att hon får se er tillsammans?

• MacGyver

Som jag sagt tidigare när sådana här saker kommer upp;
    HON har inget tillitsförhållande till dig, det är din sambo som har det. Det är inte HENNE du ska bli förbannad på, utan i så fall din sambo, som inte är tydlig med att avvisa.
    Det finns ingen anledning att omedelbart försvara din sambo och samtidigt kalla henne trög och dum.
    Det STÖRSTA ansvaret ligger på din sambo. Om HAN inte klarar av att avvisa henne, så finns det anledning att fundera på varför. Den anledningen är knappast att hon är så "påträngande", utan att han helt enkelt, som du säger, genom att vilja sköta det snyggt, faktiskt inte avvisar henne.
    För jag förstår inte hur HAN tänker. VARFÖR skulle han vilja sköta något "snyggt" om han upplever det som störande, påträngande eller respektlöst osv?

För övrigt så kan jag inte nog poängtera, att en man inte är en ägodel som man försöker eller ens KAN sno.

• Maica

Han måste absolut vara tydlig. Annars kan hon lika gärna ta det som att han signalerar att loppet inte är riktigt kört ändå...

Tror inte alls att det är omöjligt att hon vill försöka bryta sig in i ert förhållande för att kolla om hon duger efter att ha blivit lämnad. MEN det är din sambo som måste visa vad de ska ha för relation.

• Galenpanna

Macguyver:
    Tack för ditt svar, fick mig att tänka om lite. Men visst är det så att man tenderar att bli förbannad på tjejen ifråga och jag har visst ifrågasatt min sambos beteende då hon fortsätter så här enträget. Men han bedyrar att tydligare än han varit blir svårt. Då får jag ju gå till den andra "länken" och undra hur det står till där, inte sant?

Det finns väl flera anledningar till att han varit så varsam & försiktig med henne. De är bara 4 på kontoret, han trodde först inte på att hon stötte på honom utan bara att hon var trevlig. Han ville inte göra bort sig och säga ifrån ifall han missuppfattat något. Nu står det ju, efter många sms och försök till fysisk kontakt från hennes sida, klart att det är mer än så.

Kanske hjälper det att jag dyker upp på jobb men det känns också så himla "pinsamt" att man ska behöva visa upp sig för att hon ska fatta vinken. Varför är inte "jag är upptagen" tillräckligt, måste man dessutom bevisa hur bra man har det för att få den andra att sluta?
    Själv har jag högre moral än att ge mig på en upptagen man. Vore han olycklig i sitt förhållande får han ju bli singel först. Ursäkta, men jag tycker hennes beteende är billigt & fult.

Vad ska krävas för att hon ska ta ett steg bakåt och lugna ner sig? Hur tydlig måste han vara? Själv förstår jag följande mycket väl "Jag är upptagen och jag älskar min tjej, var snäll och lämna mig ifred".

/Galenpanna

• Galenpanna

Maica, tack.
    Visst kan ett "jag har tjej" signalera jag har tjej men fortsätt du stöta...
    Blir bara så trött. Är inte den svartsjuka typen egentligen (eller så är jag kär för första gången och väääldigt rädd att förlora honom?) och gillar inte att känna så här. Tråkigt att behöva bjäfsa om sådant här. Men samtidigt så måste hanju få veta hur jag känner.

Nej man är inte någons ägodel och skulle han, mot förmodan, välja att göra något med henne så vart han ju aldrig "min" till att börja med och således ingen förlust. Men det är lättare sagt än menat.

Kram
    Galenpanna

• Storm

Jag håller totalt med McGyver, bra skrivet!

Jag fattar inte hur du kan bli sur på tjejen!!! Det är din sambo som har ett ansvar för att vårda sin relation till dig och avvisa henne, inte damen i fråga!
    Jag kan inte tänka mig att hon skulle fortsätta stöta på din sambo om det inte var så att din sambo på något sätt faktiskt låter henne hållas. Innerst inne kanske han är extremt smickrad över uppmärksamheten?

Ringer du henne gör du dig bara till åtlöje. Ta ett snack med din sambo i stället och ställ lite krav på honom.

Jag ber om ursäkt om jag går fram lite hårt med dig galenpanna, men att låta andra tjejer bli skottavlor för killars undanlåtenhet att ta ansvar för sina relationer får mig att se rött!

• Galenpanna

Storm: Ingen fara, jag tål tuffa tag
    Tycker bara det är skönt, i ärlighetens namn, att få medhåll. Dvs att det är sambon min som får skärpa sig. Ni har rätt. Jag har en tendens att ta killen min i försvar trots att han kanske inte riktigt förtjänar det...
    Japp det blir till att ta ett ordentligt snack med honom och så får vi se vad som sker.

Han har sagt att hon lugnat sig när han berättat för henne men det varar bara i några dagar så piper det till i telefon så kommer det ett sms.

Kram
    Galenpanna

• Storm

Skönt att du tar det på rätt sätt!

Det kan bli så fel om du anklagar henne för att fösöka sno din karl, du vet ju egentligen inte vilka signaler din sambo sänder till henne. Min bästa kompis råkade ut för en svartsjuk tjej som utövade telefonterror mot henne i ett och ett halvt år för att hon trodde att min kompis ville sno hennes kille.
    Sanningen var den att killen stötte på min kompis (som inte ville ha honom) men berättade en helt annan version för sin sambo. Nu säger jag inte att din sambo är lika usel som honom, men jag vill poängtera att du bara hör hans version av kollegans beteende.

• Nyfiken gul , nu fru

Varför inte svara på ett av hennes sms???

Skriva nåt i stil med att "hej du Kalle står i duschen men jag ska höra om han har lust att följa med till dig på fika, tack för inbjudan...sussie...(eller vad ni nu heter)

Helt enkelt lite "korkat" från din sida att tyda att inbjudan gällde er BÅDA...(he he...)

Svar på tråden Hur tänker vissa kvinnor ???