Inlägg från: Galenpanna |Visa alla inlägg
  • Galenpanna

Hur tänker vissa kvinnor ???

Lever i ett bra samboförhållande dock finns det lite smolk i bägaren pga en utomstående närmare bestämt min sambos efterhängsna kollega...
    Hon har sedan dag ett hängt efter honom på ett eller annat sätt. Är ganska diskret på jobb men kvällstid skickar hon en massa sms, frågar om hon får bjuda på lunch, om hon får komma förbi, om han vill komma och fika hos henne etc etc
    Han besvarar inga sms, försöker att undvika alltför mycket kontakt med henne på jobb (vilket är svårt på ett liiiitet kontor) och pratar ofta om oss. VI gjorde detta, VI ska göra det osv
    Hon är fullt medveten om att han har flickvän/sambo ändå fortsätter hon. Vad gör man???
    Ska JAG behöva ringa upp och prata med henne? Eller ska jag försöka låta sambon sköta det? Han sköter det ganska dåligt...
    Bett honom att han ska ställa henne mot väggen och be henne lägga av. Han vill försöka sköta det snyggt och har länge trott att hon bara ville vara trevlig *jo jo*
    Jag mår illa av allt detta, gör mig urbota arg och svartsjuk! Jag litar på honom men faen inte på henne. Jag tycker hon är vidrig och patetisk. Och hon visar ingen respekt, vare sig för honom, för mig eller för vårt förhållande.

Det är jobbigt för honom oxå för han jobbar ju med henne. Jag säger bara "No more Mr Nice Guy" Nu måste han ta itu med henne på riktigt och säga henne vad han/vi tycker. Den här tjejen är antingen ovanligt trög & dum eller så tycker hon det är kul att försöka nästla sig in mellan ett par. Förbjuden frukt smakar bäst.
    Vet att hennes man lämnade henne för en annan, kanske är detta hennes sätt att försöka hämnas på något sjukt sätt? Vad tror ni? Någon som förstår sig på henne?

Vad tycker ni att jag skall göra, skall jag ringa upp henne och berätta vad jag vet eller ska jag bara vara kall och låtsas som ingenting?
    Jag gissar att hon skiter ett stort stycke i mig pga av att hon aldrig träffat mig och således inte har några betänkligheter angångående flickvännen/sambon - vad tror ni?

Galen - japp det är jag!

Mvh
    Galenpanna

• Svar på tråden Hur tänker vissa kvinnor ???
  • Galenpanna

Macguyver:
    Tack för ditt svar, fick mig att tänka om lite. Men visst är det så att man tenderar att bli förbannad på tjejen ifråga och jag har visst ifrågasatt min sambos beteende då hon fortsätter så här enträget. Men han bedyrar att tydligare än han varit blir svårt. Då får jag ju gå till den andra "länken" och undra hur det står till där, inte sant?

Det finns väl flera anledningar till att han varit så varsam & försiktig med henne. De är bara 4 på kontoret, han trodde först inte på att hon stötte på honom utan bara att hon var trevlig. Han ville inte göra bort sig och säga ifrån ifall han missuppfattat något. Nu står det ju, efter många sms och försök till fysisk kontakt från hennes sida, klart att det är mer än så.

Kanske hjälper det att jag dyker upp på jobb men det känns också så himla "pinsamt" att man ska behöva visa upp sig för att hon ska fatta vinken. Varför är inte "jag är upptagen" tillräckligt, måste man dessutom bevisa hur bra man har det för att få den andra att sluta?
    Själv har jag högre moral än att ge mig på en upptagen man. Vore han olycklig i sitt förhållande får han ju bli singel först. Ursäkta, men jag tycker hennes beteende är billigt & fult.

Vad ska krävas för att hon ska ta ett steg bakåt och lugna ner sig? Hur tydlig måste han vara? Själv förstår jag följande mycket väl "Jag är upptagen och jag älskar min tjej, var snäll och lämna mig ifred".

/Galenpanna

• Galenpanna

Maica, tack.
    Visst kan ett "jag har tjej" signalera jag har tjej men fortsätt du stöta...
    Blir bara så trött. Är inte den svartsjuka typen egentligen (eller så är jag kär för första gången och väääldigt rädd att förlora honom?) och gillar inte att känna så här. Tråkigt att behöva bjäfsa om sådant här. Men samtidigt så måste hanju få veta hur jag känner.

Nej man är inte någons ägodel och skulle han, mot förmodan, välja att göra något med henne så vart han ju aldrig "min" till att börja med och således ingen förlust. Men det är lättare sagt än menat.

Kram
    Galenpanna

• Galenpanna

Storm: Ingen fara, jag tål tuffa tag
    Tycker bara det är skönt, i ärlighetens namn, att få medhåll. Dvs att det är sambon min som får skärpa sig. Ni har rätt. Jag har en tendens att ta killen min i försvar trots att han kanske inte riktigt förtjänar det...
    Japp det blir till att ta ett ordentligt snack med honom och så får vi se vad som sker.

Han har sagt att hon lugnat sig när han berättat för henne men det varar bara i några dagar så piper det till i telefon så kommer det ett sms.

Kram
    Galenpanna

• Galenpanna

Teskedsgumman - du kan ha rätt
    Kram på dig!

Mvh
    Galenpannan

• Meddelande borttaget
  • Galenpanna

Fru Martin:
    Skrev du i mailet att du läst alla mail/sms och dessutom tog upp lite vad som stått i dem? Modigt gjort! Jag gissar att maken visste om detta tilltag, eller?
    Jag vill inte ställa till med en scen så min sambo får bära hundhuvud för.
    Kanske det bästa sättet...*funderar*

Kram
    Galenpanna

Svar på tråden Hur tänker vissa kvinnor ???