• MacGyver

Hur tänker vissa kvinnor ???

Som jag sagt tidigare när sådana här saker kommer upp;
    HON har inget tillitsförhållande till dig, det är din sambo som har det. Det är inte HENNE du ska bli förbannad på, utan i så fall din sambo, som inte är tydlig med att avvisa.
    Det finns ingen anledning att omedelbart försvara din sambo och samtidigt kalla henne trög och dum.
    Det STÖRSTA ansvaret ligger på din sambo. Om HAN inte klarar av att avvisa henne, så finns det anledning att fundera på varför. Den anledningen är knappast att hon är så "påträngande", utan att han helt enkelt, som du säger, genom att vilja sköta det snyggt, faktiskt inte avvisar henne.
    För jag förstår inte hur HAN tänker. VARFÖR skulle han vilja sköta något "snyggt" om han upplever det som störande, påträngande eller respektlöst osv?

För övrigt så kan jag inte nog poängtera, att en man inte är en ägodel som man försöker eller ens KAN sno.

• MacGyver

Alltså, nu ska jag generalisera.

I många avseenden tycker jag att män faller lättare för smicker än kvinnor och uppskattar det också mer, trots att de evt är upptagna.
    Just det faktum att din sambo INTE är tydlig, betyder inte nödvändigtvis att han är intresserad, men det kan mycket väl betyda att han, som någon sagt, inte ogillar att någon visar intresse.

Ett ex; En väninna till (A) mig fick förklarat för sig att en annan väninna till oss (B) stötte på hennes sambo. A blev vansinnig, precis lika tokigt som jag menar du gör, på HENNE (B). B, som inte fattade ett dugg, krävde att de tre pratade igenom det här. Då visade det sig, att eftersom B hade varit trevlig, och ville lära känna sambon, vilket han inte alls hade haft något emot, så hade A, som är något svartsjuk, reagerat, och sambon i stället gjort något helt normalt till att B var jobbig och stötte på honom. Anledningen; A hade reagerat negativt, och för att rädda sitt eget skinn och få henne att inte bli arg på honom så sa han alltså att B stötte på honom.

Jag säger inte att det är så här i ditt fall, men det är inte alls säkert att hans version stämmer.
    Och om du är svartsjuk, så säger jag till dig som jag sa till A;

"Att DU tycker din sambo är fantastisk, att du älskar honom och tycker han är det mest attraktiva man som finns, är helt förståeligt. Men det finns faktiskt ingen anledning att förvänta att andra tycker likadant."

Kanske trist, men sant...

Anyway, tycker fortfarande att det är skumt att han är "diskret".

• MacGyver

mermaid

Poängen var, som någon annan sagt tidigare, att Galenpanna "bara" får en version.

Om han dessutom har ovanan att inte vilja vara tydlig på att avvisa, så är det inte helt otänkbart att sanningen ligger nånstans mellan bägge versioner.

• MacGyver

mermaid

Jamen just för att det enbart är tjejen eller killen som faktiskt VET hur det ligger till, så är det inte säkert att det är så som Galenpanna får höra.
    Och då är det heller inte omöjligt att det inte handlar om att "hålla sig borta" eller ens ett nej, om tanken dessutom är att "sköta det snyggt".

Det är inte för att "underminera tillit" som jag säger att jag tycker att det är underligt att man "vill sköta något snyggt" om man upplever det som jobbigt, negativt, respektlöst osv.
    Det menar jag verkligen.
    JAG förstår inte poängen med att låta bli att vara klar och tydlig med vad man vill och tycker. Det finns det säkert andra som förstår, men som sagt, inte jag.

• MacGyver

mermaid

Och jag tycker INTE att hon har anledning att vara arg på tjejen, eftersom hon INTE har något tillitsförhållande till henne.

• MacGyver

mermaid

Självklart är det inte så att jag tycker att det är stilfullt eller ett tecken på klass att "ragga" på någon. Det gäller upptagna som icke-upptagna.
    Och för mig handlar inte den här saken om moral eller hyfs.
    Jag tycker inte att det är hänsiktsfullt eller ens logiskt att bli förbannad på den som raggar.

Svar på tråden Hur tänker vissa kvinnor ???