Hur tänker vissa kvinnor ???
Hej Galenpanna
Jag kan förstå att du blir arg på tjejen. Det skulle jag också ha blivit först. Men sedan kanske funderat efter varför hon beter sig som hon gör.
Som andra kloka människor har skrivit så funderar jag på hur din sambo har "avspisat" henne. Det kan ju vara svårt att vara väldigt tydlig när man arbetar ihop och måste träffas dagligen. Men jag vet även människor som inte förstår vad "nej" betyder.
Det hände mig och min sambo förra året. Ett gammalt "ligg" ringde upp honom då och då och undrade hur det var mellan oss. Jag var med när han sa "jag vill inte att du ringer mig mer för jag vill inte veta av dig" efter det att hon inte fattat tydliga hintar. Det hjälpte inte heller och en gång när hon ringde svarade jag :) Då blev hon lite ställd och efter det ringde hon aldrig mer: så mitt råd är att själv svara någon gång när hon ringer. Inte vara otrevlig eller så, men bara så att hon får tala med dig för att nå honom. Eller som du själv skrev : låtsas lite korkad och antag att hon menar både dig och din sambo när hon vill hitta på något.
Lycka till!
Kramar