• mermaid

Hur tänker vissa kvinnor ???

Men vänta lite nu? Det är väl ganska stor skillnad på att vara trevlig och vilja lära känna någon till att skicka sms, försöka bjuda på lunch, försöka bjuda hem sig till killen samt försöka få hem honom på fika? Speciellt om hon vet att killen är upptagen?
    Sen tycker jag att det är killens sak att göra klart för tjejen att hon ska lägga av, men jag hade också blivit sur på tjejen om hon höll på så trots att hon visste att den hon stöter på har flickvän. Hade blivit arg på killen också för att han inte säger ifrån, eftersom (som MacGuver sa) det största ansvaret ligger på honom, men jag tycker att hon har ett ansvar hon också att ge f-n i upptagna killar.

• mermaid

MacGyver: Vem som har varit avvisande eller varit inbjudande vet ingen utom killen eller hon som stöter på honom.
    Jag tycker dock att galenpanna har all rätt att vara arg på tjejen eftersom hon faktiskt VET att killen är sambo. Då håller man sig borta.

Sen ang allt snack om att killen inte har varit avvisande nog? Det ska räcka med ett nej. Man ska inte behöva värja sig varje dag på jobbet. Dessutom så skriver ju Galenpanna att hon litar på sin sambo till fullo. Varför börja underminera den tilliten?

• mermaid

MacGyver

Du har nog missuppfattat mig (eller så har jag uttryckt mig dåligt).
    1. Jag tycker att galenpanna HAR rätt att vara arg på tjejen eftersom tjejen vet att killen har sambo. Redan där tycker jag att man har ett moraliskt ansvar att hålla sig borta.
    2. Jag har svårt att tro att killen inte har sagt nej även om han vill "sköta det snyggt". Om han inte sagt nej så hade han ju gått hem till henne när hon frågat om han vill komma på fika. Att han aldrig tackar ja till hennes inbjudan borde vara svar nog till tjejen. Förstår även om han inte vill skälla ut henne efter noter eftersom de faktiskt ska jobba tillsammans. Därför tror jag att han har gjort det som förväntas av honom och hon borde backa undan.

Det är en svår situation det där och jag vet inte vad jag själv hade tyckt om jag hade varit i den situationen, men om man lever i ett förhållande så känner man förhoppningsvis sin partner (vilket jag tror galenpanna gör eftersom hon skriver att de har ett bra förhållande i övrigt) och då känner man på sig om partnern gjort det han kan för att avvisa.

• mermaid

McGyver

Bara till att konstatera att vi har olika åsikter om vad som är moral och vanligt hyfs då. :)

Svar på tråden Hur tänker vissa kvinnor ???