Inlägg från: fru martin |Visa alla inlägg
  • fru martin

Hur tänker vissa kvinnor ???

Hej Galenpanna!

Jag vill bara säga att visst är det din sambos uppgift att säga till, men jag forstar dig. Har varit med om liknande och vissa tjejer (i mitt fall min mans kollega) sa spelar det tydligen ingen roll hur uppbunden mannen visar sig vara.

Det som fick slut pa alla SMS och mail fran min mans kollega var att jag faktiskt mailade till tjejen, berättade att min man och jag hade en sadan öppen relation att han visat mig alla mail (alla dessa suktande mail om att hon ville se honom pa lunchen annars skulle det vara saaaaa trakigt och att han var saaaaaa sexig i sina nya kläder osv) och att varken han eller jag uppskattade det. Precis som i ditt fall hade min man försökt komma undan henne men han ville ocksa vara trevlig och inte skapa nagon obehaglig scen.
    När allt kom fram (hon var själv sambo och förlovad med bröllopsplaner) sa verkade det mest bero pa att hon hade daligt självförtroende och kanske lite kalla fötter inför sitt bröllop men hon var dock ganska sa trevlig (och skämndes naturligtvis över alla mail som det inte var meningen att nagon annan än min man skulle se!)

Mitt rad till dig är att om tjejen inte förstar och det kanske bara är ett sätt att testa "om hon kan" attrahera en annans man, sa ta och prata med henne men gör det snyggt och pa ett trevligt sätt. Antagligen far det henne att tänka om att om nu du är söt och trevlig är det ingen ide att lägga mer krut pa din man. För han har det ju bra med dig, precis som han försökt ge hintar om. Men var 100 % säker pa att din man ger dig stöd och star bakom dig...

Lycka till!

• fru martin

Hej igen,

Jo min make visste naturligtvis om att jag mailade henne, jag hade ju bett om hennes adress. Kanske var det lättare för mig eftersom hon antytt att jag verkade vara en trevlig tjej (da min make pratade om OSS för att markera) och jag helt enkelt spann vidare pa det.

Det här är absolut inget jag skulle ha för vana, jag tycker min man skall fa ha sina kompisar men den här tjejen verkade helt enkelt inte första och min man som aldrig rakat ut för liknande visste helt enkelt inte hur mycket han behovde markera.

Kanske passar inte det för alla men för oss blev det till slut pa alla sms och vi blev ganska sa bra vänner allihopa. Hon fick lära känna mig och jag fick se att hon inte alls var ett sadant litet monster som jag först trott. Men som sagt, var noga med att din sambo star bakom dig och att du kan göra det pa ett sätt som passar alla.

Naturligtvis har manga av ovanstaende rätt att det är din sambos sak att markera men om man har sagt "nej tack" osv och nagon ända inte ger upp vad gör man? Polisanmäla? Det kanske inte är den bästa lösningen och vad anmäler man för nagot? Att ens kollega vill äta lunch? Det är en knepig situation för alla inblandade (inkl. du eftersom du bor med honom och mar daligt) och har man aldrig varit bra pa att avspisa folk kan det bli ett jätteproblem. Inte att din sambo vill vara "Mr Nice guy" - det är ju ända ett drag som man vill att ens partner skall ha. Det behöver ju inte betyda att han är feg för konflikter och liknande bara att det blir lite svart i just sadana här situationer.

Sa prata igenom allt med din sambo, utan svartsjuka och anklagelser och försök komma till rads vad som passar er!

Svar på tråden Hur tänker vissa kvinnor ???