Hur tänker vissa kvinnor ???
Hej Galenpanna!
Jag vill bara säga att visst är det din sambos uppgift att säga till, men jag forstar dig. Har varit med om liknande och vissa tjejer (i mitt fall min mans kollega) sa spelar det tydligen ingen roll hur uppbunden mannen visar sig vara.
Det som fick slut pa alla SMS och mail fran min mans kollega var att jag faktiskt mailade till tjejen, berättade att min man och jag hade en sadan öppen relation att han visat mig alla mail (alla dessa suktande mail om att hon ville se honom pa lunchen annars skulle det vara saaaaa trakigt och att han var saaaaaa sexig i sina nya kläder osv) och att varken han eller jag uppskattade det. Precis som i ditt fall hade min man försökt komma undan henne men han ville ocksa vara trevlig och inte skapa nagon obehaglig scen.
När allt kom fram (hon var själv sambo och förlovad med bröllopsplaner) sa verkade det mest bero pa att hon hade daligt självförtroende och kanske lite kalla fötter inför sitt bröllop men hon var dock ganska sa trevlig (och skämndes naturligtvis över alla mail som det inte var meningen att nagon annan än min man skulle se!)
Mitt rad till dig är att om tjejen inte förstar och det kanske bara är ett sätt att testa "om hon kan" attrahera en annans man, sa ta och prata med henne men gör det snyggt och pa ett trevligt sätt. Antagligen far det henne att tänka om att om nu du är söt och trevlig är det ingen ide att lägga mer krut pa din man. För han har det ju bra med dig, precis som han försökt ge hintar om. Men var 100 % säker pa att din man ger dig stöd och star bakom dig...
Lycka till!