Jag vill gifta mig, men inte han...
Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 7 år, förlovade i 5. Den senaste tiden, åren närmare bestämt, så har jag läääängtat och drömt om att få gå in i kyrkan och säga ja. Men när jag börjar tala om det så stänger min sambo av, han vill inte ens tala om det. Det jag längtar efter mest i hela världen så vill han inte diskutera. Han vägrar. Och jag blir så lessen och besviken.
Flera av mina vänner har nyligen gift sig, en av dem väntar sitt första barn, klart man blir inspirerad! Och jag vill också en dag gå in i kyrkan och vara vacker och lycklig. När min bästa vän gifte sig i november ifjol så grät jag så tårarna rann i kyrkan, inte bara för att jag var lycklig för hennes skull, jag var även olycklig för min egen skull,att jag inte skall få göra det som hon gjorde.
Hur ska jag få min sambo att förstå detta??? Och det där med förlovningen för många år sen så var vi kanske lite "unga o dumma" och borde ha väntat, men det är ju dags att säga nu.... Och förlovning för mig ÄR ju ett sätt att visa att vi KOMMER att gifta oss NÅN dag....
Tänkte bara att jag kanske skulle få lite råd och tips....eller förståelse från nån som är som han???