Inlägg från: Chatarina Regina |Visa alla inlägg
  • Chatarina Regina

Ska jag göra slut?

Min pojkvän och jag har varit tillsammans i tre år. Vi planerar att gifta oss nästa år. Men vårt förhållande existerar inte längre. För det första så ses vi nästan aldrig, vi äter middag ihop max en gång i veckan och aldrig några andra mål. För det andra känner jag mig inte fysikt attraherad till honom och jag tror det är ömsesidigt, vi har inte varit intima på över åtta månader. För det tredje så pratar vi inte med varandra längre, det är inte en aggressiv tystnad, vi har bara inget att säga varandra.
    Ändå tvekar jag. Var ska jag bo? Hur blir det med hunden?
    Hur ska jag göra? Allt som var bra med oss, våra långa samtal, promenader, gosandet, attvi hade så roligt ihop är borta. Det känns som om ingen bryr sig om den andre. Vi kunde lika gärna vara rumskompisar som inte har så mycket gemensamt.
    Kram

• Svar på tråden Ska jag göra slut?
  • Chatarina Regina

Tack för era svar. Jag vet att prata med honom är vad jag borde göra men när jag försöker drar han sig undan. Anledningen till att vi nästan aldrig ses är att han jobbar hela dagarna och på kvällarna och helgerna tränar antingen han eller jag eller så träffar han vänner. Han säger fortfarande regelbundet att han älskar mig men det låter som något som han bara haspar ur sig utan att mena det. Det är så svårt för jag vill ju att vi ska bli lyckliga igen. Jag har försökt få med honom på promenader och laga middag ihop men han hittar alltid på något annat att göra.
    Bröllopet började vi planera för ett år sedan, medan vi fortfarande hade det bra, men nu har vi lagt det på is. Vi pratar inte heller om en gemensam framtid längre och han talar om att börja jobba i Norge, men jag har ett och halvt år kvar av mina studier och vare sig kan eller vill flytta med.

Svar på tråden Ska jag göra slut?