• madddee

Måste bara få säga min åsikt...abort o barn...

Jag personligen är helt emot abort, men det är inte enbart en svart-vit fråga!! Det finns gråzoner, om ni förstår vad jag menar, tex våldtäkt...

Men en helt annan sida av det hela; när man som blivande mamma och pappa får reda på att ens barn kanske får nån form av handikapp, och då barnmorskorna uppmuntrar till abort och undrar varför man inte gör abort om man valt att inte göra det!! Det tycker jag är hemskt. de är ju precis lika mycket värda!! Och jag läste en gång om en mamma och pappa som hade fått reda på att deras blivande barn skulle få ett handikapp och de bestämde sig för att behålla det. När barnet var fött fanns det inga skador/handikapp alls...

Ni som kanske har varit i denna situation hjälp mig att se saken på ett annorlunda sätt om ni tycker jag är inskränkt på ngt sätt...

• madddee

MacGyver, jag kunde inte se vad det var som var riktat mot mig, eftersom jag håller med dig i allt!!

Som jag skrev så är ju inte frågan svart-vit...
    (när jag läser mitt inlägg en gång till så ska ju inte "helt" vara med i min formulering egentligen, för det är inte riktigt så jag känner...jag är emot abort, men allting har ett "beror på"...om ni fattar vad jag menar...)

och ja, det är verkligen människor vi pratar om i dubbel bemärkelse...
    30000 kvinnor varje år går igenom detta! (och jag tror inte att en kvinna gör abort två ggr på ett år?) alltså är det 30000 olika kvinnor vi pratar om. Det är massor med människor!! Det är TRE gånger den mängd kommuninvånare jag kommer ifrån...
    Klart att vi som medmänniskor inte ska klanka ner på någon annas beslut! Så fort det har hänt ska vi vara där och stötta! Inte dra ner dom och säga vilken dålig människa dom är! Det funkar inte så och det är dom verkligen INTE.

Vi som inte har gjort abort måste verkligen vidga våra vyer lite, inte genom att göra abort kanske, men genom empati! Oavsett vilken åsikt vi har i ämnet.

Ha en bra dag allihopa!

/madde

Svar på tråden Måste bara få säga min åsikt...abort o barn...