Måste bara få säga min åsikt...abort o barn...
Chanslösa? Hört talas om kondom?
Chanslösa? Hört talas om kondom?
Jag tycker faktiskt att Ejnies förslag om ekonomisk abort är ganska bra. Jag anser att man är två om att göra ett barn, två om att skydda sig, och två om att bestämma om barnet ska födas eller inte. Men det är på ett logiskt plan, känslan av att vara gravid och vilja ha barnet men fadern vägrar måste vara hemsk. Då kan man som kvinna välja barnet framför mannen, men tänk på det omvända. En man som vill ha barnet, men en kvinna som vägrar?
Det kan vi naturligtvis inte göra så mycket åt, man kan inte tvinga någon att föda barn, men jag tycker inte heller att man kan tvinga någon att bli pappa. Kan man inte tänka sig att bli far bör man ta ansvar för det och skydda sig, men det kan ju ändå gå snett. Man kan då välja att inte ha någon kontakt med barnet (= alla är förlorare, ingen vinnare), men måste ändå betala med underhållet.
Tänk er själva att betala i 18 år ekonomiskt och betala hela livet med dåligt samvete för det psykologiska övergrepp någon begått mot en (vilket jag anser att det är att tvinga någon att bli pappa mot sin vilja).