Svartsjuk å osäker (långt å förvirrat)
Luka, det låter som du måste jobba med ditt självförtroende. Jag var likadan i mitt gamla förhållande ungefär 10 sedan så jag vet hur det är att få hjärnspöken om lite allt möjligt. Det var en mycket jobbig tid både för mig och för min dåvarande pojkvän. För mig handlade det om en mognadsprocess. Jag var osäkrare på mitt utseende och kände mig utanför i lite alla möjliga kretsar och det gjorde bara situationen värre. Jag tänkte "varför skulle jag duga, han hittar säkert snart nån som han gillar bättre". Förhållandet tog ju så småningom slut eftersom han var otrogen. Jag ska inte börja spekulera i vad det berodde på, men jag kan säga så här: försök att jobba bort denna delen av din personlighet, eftersom det kan i långa loppet kosta dig ditt förhållande. Ingen vill bli misstänkt för något de inte har gjort, så om det verkligen bara handlar om att din kille tittar i en riktning där det finns andra tjejer och du blir misstänksam och arg på honom, så kan det hända att han tröttnar i längden.
Nu är jag gift med en jättefin kille, vi har båda egna kompisar och det finns inte plats för misstänksamhet och svartsjuka. Man ska lita på varandra för att förhållandet ska fungera som det ska.