• ChristiansBrud

Ellen-tamponger

någon som har provat dem? är det någon skillnad mellan dem och OB?

• Svar på tråden Ellen-tamponger
  • Lill Anna  8/7-04

Jag tyckte inte de var någon större skillnad mellan Ellen och apotekets tamponger.

• Zmoothie

Nej, det var nog ingen större skillnad. Tycker möjligtvis att Ellens kändes lite mer "bommullsaktiga" än OB. Men OB's tycker jag har blivit lite sämre sedan de började med "twist" på dem... (Tog de bort det "mjuka höljet", eller inbillar jag mig??)

Tja, det är rött snöre på Ellen-tampongerna.

• Bellis

Skillnaden mellan Ellen och andra tamponger är att Ellen är "preparerade" med mjölksyrabakterier!

Taget från baksidan av en förpackning:
    Mjölksyrabakterier förekommer normalt i underlivet hos friska kvinnor där de stärker immunförsvaret. Bakterierna fungerar både förebyggande och återställande och är självreglerande och kan därför inte överdoseras.

Bra mot bakteriell obalans i underlivet, tecken kan vara dålig lukt, ökad mängd flytningar, klåda och irritation.

---
    Detta är en svensk uppfinning, av en tjej faktiskt!

• bimbim

Som just tampong tycker jag att Ellen är lika bra som andra märken men inte heller bättre. Det som däremot är bra är att det kan återställa balansen, jag känner ibland klåda när jag använder vanliga tamponger men det slipper jag när jag använder Ellen.

• Squeezetoy

Jag tycker det är trist att ellen inte finns i mini-storlek. Jag skulle kunna ha nytta av en sådan tampong men eftersom ellen blrjar på normal som redan är liksom för stor för min blödning så slutar det ändå med irritation.

/Ingrid

• bää

Ellen har ett bäst-före-datum! Men det är allt jag vet, har aldrig testat.

• Henrike

Har skrivit det här förr, men skriver igen, det kanske finns någon som inte känner till dem: släng era tamponger och bindor och skaffa en Keeper! Det är som en gummitratt som man använder istället. Det är 1. hygieniskare 2. billigare (den håller i 10 år minst) 3. man glömmer aldrig att köpa nya skydd 4. den känns överhuvudtaget inte och man kan ha den inne även i början och slutet utan att torka ut slemhinnorna. Det finns helt enkelt inget bättre mensskydd. Jag har haft min i snart 4 år och det har revolutionerat hela mensgrejen för mig, och för tusentals andra - känns inte längre. Det tar ett litet tag innan man lär sig sätta in den och kan vara lite kladdigt då, men sen går det som en dans... För mig känns tamponger och bindor som 1800-tal nu! Den kostar mellan 350 och 500 kronor beroende på varifrån man köper den, men den räcker som sagt länge. Kan inte rekommendera den mycket nog!

• Ebbalala

Henrike: Que...?? Vad är detta för något, vill du förklara utförligare? Har aldrig hört talas om liknande och blir nyfiken...

• MeLyAnA

ah, har ALDRIG hört talas om en keeper men jag kollade upp det på nätet nyss och den kostar 295 kr. Är faktiskt sugen på att testa det där...MAa skulle ju tjäna en del pengar på det. Men, man är ju alltid lite skeptisk mot saker som är nya för en...

• Ebbalala

Jag hittade också den där hemsidan (www.activebabycare.com/se/keeper.html). Men jag undrar om den är lätt at ta ur? Är det någon mer som provat? Såg att de hade tre månaders returrätt, kanske kan vara värt ett försök... Känns dock lite "snuffigt", eller?

Svar på tråden Ellen-tamponger