• Femman

Sex utan skydd, hur gör ni?

Efter snart nio år av p-pillerknaprande har jag (i samförstånd med min sambo)valt att sluta med detta. Jag vill att min kropp skall "blir fri" från östrogen och andra hormoner.

Har dock inte tänkt skaffa barn riktigt än, kanske om ett år om man nu är välsignad med den möjligheten ;)

Nu undrar jag om det är fler än jag som valt att göra såhär? Använder ni kondom eller kör ni avbrutet? Det var länge sedan vi använde kondom och är lite orolig över att det skall känns som att "äta kola med pappret på".

Snäll skriv gärna och berätta. Må så gott!

• Svar på tråden Sex utan skydd, hur gör ni?
  • Femman

Era svar låter lovande. Har ni hört talas om någon slag minidator som talar om ens säkra perioder? Någon som har erfarenhet?

• Femman

Det gör inget om jag skulle bli gravid egentligen, det är bara det att jag om ett par månader är klar med min examen och skall börja jobba. Behöver jobba ihop föräldrarpenningen först.

Har precis varit och köpt kådisar...det var länge sedan och skall faktiskt bli lite spännande att använda. Blir det barn innan dess klarar vi det ekonomiskt (dock lite skralt) och det är varm välkommet.

E bara nyfiken på hur "alla andra" gör ;0

Svar på tråden Sex utan skydd, hur gör ni?