Hjälp mig
Åh, tjejen, vad jobbigt.
Jag förstår att du känner dig lite lurad och besviken.
Gå till doktorn så fort som möjligt om du inte gjort det (det har du nog) så du får alla möjligheter, både att behålla det och avbryta graviditeten, ifall du skulle ändra dig.
Klart att det måste sjunka in lite grann för honom. Men sen är det bara det gamla vanliga "prata om era känslor" som gäller. Försök ta reda på vad det är som skrämmer honom mer specifikt. Tycker det var ett bra förslag att prata med någon, i såna här specifika omständigheter, han vill nog inte bli övertalad. Men du kan ju inte tvinga honom att gå dit.
Hade jag blivit gravid nu (vid ynka 27) hade jag inte heller velat ta bort det, även om det varit ett alternativ när jag var tonåring.
Men valet "bli förälder" är ju större än valet "abort" efter som man tar in en tredje människa, alldeles hjälplös.
Det låter i ditt inlägg som du egentligen vill behålla barnet, allra värsta konsekvensen av det skulle kunna vara att bli ensamstående förälder. Du kan tvinga honom att bli förälder, men du kan inte få honom att ta på sig papparollen.
Värsta konsekvensen av att ta bort det skulle kunna vara att du blir barnlös(/Barnfri) i livet, genom komplikationer eller genom att inte få nån ny chans.
Jag hoppas ni fattar ett beslut som båda är nöjda med. Du har min sympati.