Hjälp mig
Har varit tillsammans med min kille sedan hösten 2004 och vi lever sedan 1,5 år tillsammans. Han har varit sjukskriven en lång tid men är nu på gång och arbetar strax under heltid. Såå mycket har vi pratat om att skaffa barn tillsammans, han gullar mest hela tiden och säger söta saker som att "snart skall du få bebis i magen" och gud vad fin du skulle vara med en bebismage" och "vad underbart att ha en liten dotter eller son med dig". Han började speciellt med det efter att jag genomgått operationer för mina cellförändringar som inte velat ge med sig, och då jag varit orolig. Efter sista operationen sa ha till mig att nu så, nu gör vi barn älskling. Ja...Jag har slutat med mina p-piller, och igår fick jag då veta att jag är med barn. Min sambo blev helt askgrå i ansiktet när jag talade om det och sa att han inte vill ha barn nu. Hela kvällen blev ett enda stor kaos. Han vill att jag gör abort och det finns inget att diskutera. Jag är 34 år han 42 år, och jag känner att det blir så innerligt fel. Jag klarar inte att gå igenom en abort när jag varit så rädd att jag inte ens skulle kunna bli med barn, men om jag inte gör det gör jag ju honom illa. Hur jag än gör blir det fel. Och jag känner mig så lurad. Jag har föreslagit att vi skall gå och prata med någon tillsammans men det slår han ifrån sig, börjar nästan hånskratta och undra varför han skall släpas med till något dyligt. Usch jag mår så dåligt i själen. Vad gör jag...
Kramar till alla
Matilda