Hjälp min sambo har herpes!
Vattuman:
Jag tror inte att du behöver vara orolig! Var du känslig för intimherpes skulle du märkt det vid det här laget om ni inte har användt kondom fram tills nu. (Och det verkar ni ju inte ha gjort eftersom du är gravid ;) ) Jag fick intimherpes redan efter första sa m laget med min nuvarande man. Han hade inte haft skov av detta på många, många år och hade helt glömt bort det. Hans tidigare sambo hade inte heller visat några skov (När blåsorna bryter ut). Jag har efter det med jämna mellanrum blåsor, ibland på näsan (!) . Men det jag vill komma fram till är alltså att väldigt många har smittan latent (precis som alla skrivit innan) utan att det någonsin bryter ut. Troligtvis har du den men kommer aldrig att besväras av det. Jag har kompisar som måste in till sjukhus varje månad för att bränna bort blåsorna med laser, det är det värsta fall jag hört talas om, annars är det inte så farligt jobbigt. Men gå och prata med någon gynekolog om du tycker att det känns bra att få svar! Lycka till med bebisen! :)