Minipiller och P-stav.
Hej. Det är jättesvårt att berätta om det eftersom det är så olika för alla. Jag började äta follistrel minipiller för att förbereda mig för P-stavar. Jag åt de i ett halvår och satte sedan in stavarna (det var 6 st då) De första 5 månaderna blödde jag inte alls men sen satte det igång igen, och slutade inte. Jag blödde konstant i 3 månader. Tillslut bestämde jag mig för att ta ut dem men jag slutade inte blöda för det. Jag fick någon slags hormonrubbning alltså. JAg kunde blöda i tre veckor i sträck, ha tre- fyra dagars uppehåll för att sedan börja blöda i tre veckor till. Så höll det på mellan januari 2002 tills i somras när en underbar gynekolog gav mig primolut-nor. Jag blödde en vecka till sedan var allt bra. Nu äter jag follistrel igen och min mens har aldrig varit mer regelbunden.
Men som sagt, det kan vara väldigt olika från person till person. NAckdelen med P-stav är väl att man inte bara kan "sluta" om det inte funkar. Man måste vänta på en tid för operation och det kan ju vara lite jobbigt om man får problem.
Ursäkta om det blev lite svammligt och långt Hoppas att det går bra för dig iallafall!