Ditt eller nån annans värsta bröllop
Vi var lyckligt ovetande, men vår vigsel kunde ha gått illa. Våra solister och organist (en kompis till oss) kom till kyrkan i förväg för att känna av akustiken och organisten ville provspela på orgeln, eftersom kyrkorglar kan vara speciella. Tyvärr hade kyrkans ordinarie organist inte meddelat detta till vaktmästaren - som vägrade att släppa in Erik till orgelbalkongen. Erik var så arg så att han slutligen bestämde sig för att gå. Det löste sig dock till slut.
Svärmor hade gjort i ordning ris, men glömt det hemma i lägenheten. Medan jag och maken satt inne i brudkammaren och väntade sprang min svåger iväg till närmaste 7-Eleven och köpte grötris... :D
Men det värsta jag har varit med om var när min kusin gifte sig. Endast den närmaste familjen var närvarande, och jag hade blivit ditbjuden i egenskap av förare åt vår mormor. Jag och brudgummen har känt varandra sedan vi var fjorton, så "det gamla gänget" och jag kom på den lysande idén att skriva ett tal från oss alla, som jag då kunde läsa upp. Vi fick höra sammanlagt tre tal. Jag, brudgummens far och best man... Jag ångrade djupt att jag inte hade skrivit någonting till kusinen, för hon såg jättebesviken ut.
Den där Robin Hood-historien är hysteriskt rolig, men tyvärr är det en vandringssägen:
www.snopes.com/weddings/embarras/robnhood.htm