• E_K

Träffar i Borås

Hejsan...
    Finns det inga BT-träffar i Borås...
    Om inte kanske dags...

• Svar på tråden Träffar i Borås
  • E_K

Va roligt skorpion...
    Då är det inte mycket kvar.

Vart har ni kollat klänningar...

• skorpion

E_K, jag får min uppsydd på textilhögskolan. En jätteduktig tjej syr den så att den blir precis som jag vill ha den... Ska hämta den efter påsk, då blir den helt klar. Spännande!

• 2005

Skorpion???

Vad ungefär kostar det att få klänningen uppsydd av ngn där (TH)????

• skorpion

Jag vet inte exakt än, men runt fyra och ett halv tusen ungefär... För min klänning alltså. När vi bestämde att jag skulle få min uppsydd där, sa de att den dyraste de sytt någon gång kostade femtusen.

• 2005

Tack för prisuppgifterna!

Alldelses överkommligt för att få det man vill ha.

Lycka till på er dag!

• E_K

Det låter ju som en jättebra idé...
    Hur ska din klänning se ut???

• Susse3

Hej igen!
    Vi är ute och letar efter kyrkor. Det är jättesvårt att hitta en som "passar". Vi vill helst gifta oss vid en sjö och det finns inte så många kyrkor som ligger så nära en sjö att den syns. Någon som vet en fin kyrka runt Borås?

• SaraKlara

hejsan!
    Här är en till Boråsbrud. Ska gifta mig i augusti nästa år...
    Mycket att plannera och många tusenlappar att spara...därför är vi ute i god tid!!

ha det bra alla Boråsare...

• cielle

Hej på er! Kommer oxå från Borås o vi gifter oss den 14/8 i sommar. Alltså bara ca 4 månader kvar!! Det mesta är färdigplanerat-dvs de saker som kan vara klara. Kyrka, präst, catering, klänning, festlokal, ringar (ska hämtas om ca 1 v.) Hår o Make-up är bokat... Underkläder o slöja ska köpas... Inbjudningarna är utskickade... Ville vara ute i god tid eftersom det är semestertider + att min blivande ursprungligen kommer från Stockholm- alltså- en massa folk som måste boka hotell osv. Vad kul att så många har svarat av boråsarna!! Kul! Hoppas vi kan hålla kontakten nu då! :)// Cielle

• cielle

Hej, vilka företag anlitar ni som bor i Boråstrakten? Tex catering, bröllopsbutiker, frissor, bagerier mm Vore kul att höra!
    :)

• M&C

Hej,
    vi skall också gifta oss i närheten av Borås, och letar just nu efter fotograf. Någon som kan tipsa om en bra fotgraf i boråstrakten?

/M

• cielle

Tips till boråsare. Har ni sett att Abecita har slutrea nu? De har kanonkvalité på sina underkläder och riktigt fina "bröllops"-kollektioner. Åk dit o fynda! Sånt som på Lindex mfl kostar typ 500 spänn kan man få för ca 150 kr nu! Korsetter, be:hå, trosor, strumpor, strumpebandshållare osv. Vad man nu önskar. Ett tips bara! :)

• Susse3

Hallå tjejer!
    Nu är jag jätteglad! Vi har bokat kyrkan och festlokalen Nästa vi ska boka är fotografen.

Vi gifter oss ju inte förrän nästa vår men jag är redan nervös.... Vill ju att dagen ska bli perfekt och underbar!!!!

Hur känner ni andra?

• E_K

Hej alla Borås brudar...
    Håller på att kolla lokaler nu till nästa år (bra att hålla ett koll reda nu)
    Men e det ngn som vet vilka lokaler som tar ca 500 pers. Hörde att Åhaga och Grand gör det. E det ngn som vet priser där...

• ullel

hej på er!!

Kul att ni finns i Borås, själv gifter jag mig om ca en månad. Det mesta är klart så nu är det mest bordsplacering och vigselprogram som skall göras, resten ligger på våra tostmasters.....
    Till M&C, vi valde Ulrika.G som fotograf men vi var även och kikade på Bildakrobaten som verkade vara väldigt bra också.
    Till E_k - Åhaga tror jag inte är nån bra idé för bröllopsfest, även om ni är 500 pers och den kostar därefter. Grand skulle funka, men även Rotundran skulle jag tro(jag är lite osäker på hur många den tar).

Se till att ni får det bröllop ni vill ha, stå på er och be er vänner om hjälp! Det fonns många viljor och åsikter gällade gäster, bukette, klänning m.m
    Jag är jättenöjd, jag har verkligen stått på mig och det är jag glad för!!

Lycka tillmed all rolig planering!!!!!

• E&I

Tack så mkr ullel...
    Men vart ligger Rotundran jag e liksom nyinflyttad i Borås. Det är verkligen svårt att hitta lokaler i borås...

• ullel

Hej igen

Rotundran ligger om jag inte missminner mig vid folkets park borta vid Djurparken. Blir ni verkligen 500 pers? Annars finns Villa Arla på Sturegatan, olika hembygdsgårdarna runt om, Annelundshuset, Grand´s, Ymergården (men den måste vara städad kl. 8.00 på morgonen dan därpå), det var lite förslga du får gärna maila mig på ulle.l@spray.se om det är några andra frågor.

Ha det gött

Svar på tråden Träffar i Borås