• MeLyAnA

Attraherad av målaren!

hihi kom att tänka på när jag var ca 12 år. och vi skulle sälja vårt hus. Då var det en målare där som alla blev kära i. Jag som var 12 år, mamma som var 32, mormor som var 50 och gammelmormor som var 73 föll som furor. Vad är det med dessa hantverkare...

• MeLyAnA

Neej! nice boys don't play rock n roll...

Jag har tidigare bara varit ihop med musiker. Och jag säger ALDRIG MER MUSIKER!.De är ju bara ute på turné och alla fjantiga fjortisar hänger efter dem och låtsas vara intresserad av deras musik.
    Det är såå överskattat med dessa rock-killar. Visst, de må se snygga ut när de står i slitna jeans, bar överkropp och en gitarr på scen men sen när man kommer hem är dem de största egona man kan hitta.
    Jag var ihop med en som sov med sin gitarr t.ex.

Nä, nu är jag förlovad med en "icke-musiker" och jag är såå nöjd med det ;)

(det här kanske bara gäller mina ex, ursäkta om något tog illa upp ;))

• MeLyAnA

EL: ja man måste tydligen det...

Jag ser det lite såhär också. Jag håller själv mycket på med musik och jag tycker att det är kul att ha det intresset för mig själv (i vårt förhållande alltså).

Vet inte hur många bråk det blev om vilka gitarrer som var bäst, vilka effekter som passade in var och att jag gillade analoga stäkare och pedaler än transistorskitet en av dem spelade på.

Nä, nu gör jag som jag vill utan att någon kommer dragandes med en ny ful ibanez och nån digital multipedal.

Tacka vet jag min f.d. skejtare, haha...

• MeLyAnA

tycker att alla metal-rockare använder ibanez eller jackson. Eller ännu värre-nya strattor eller stratta kopior *ryyys*
    Finns väl en och annan som har tagit sitt förnuft till fånga och köpt en gammal gibson.

Tacka vet jag jazzmasters från 60-talet :)

Vad spelar din "riktiga" rock kille på?

• MeLyAnA

Jo! Men jazzmastern är ju en mycket bättre fender :) Men det är ju inte det som det handlar om. En gammal stratta är ju också bra. Och en ny jazzmaster är mindre bra. Det mesta (för mig) handlar om att den ska vara gammal, inspelad och inte massproducerad utan handgjord(= bättre kvalité.)

Du Kaya verkar förresten vara lite hemma på det här med musik också, jag menar, en som lyssnar på Muse kan ju inte ha fel ;)
    Spelar du själv?

Fast som sagt. Det är ju olika från person till person.

och ursäkta Jacequeline att vi snodde din tråd! Hur går det med målaren?;)

• MeLyAnA

oj ursäkta

"Fast som sagt. Det är ju olika från person till person". skulle komma INNAN det jag skrev till kaya :D :D :D

• MeLyAnA

Jaguar är ju inte helt fel heller! Inte alls fel. Guild har jag inte spelat på...

Vad sysslar din kille med för musik?

• MeLyAnA

"Pop n`roll goes punk" :D låter väldigt intressant´;) Och talking heads är ju bra!

Jag spelar inte i nått band nu. Jag flyttade till dalarna för tre år sedan och här är det ganska dött på musikfronten...

Men jag har spelat förut när jag bodde i malmö och då var det nog mycket punk/pop/rock/grunge inspirerat...hm inte så bra förklaring kanske...

Jag lyssnar på bl.a sonic youth, dinosaur jr, ramones, afghan wighs, weezer, MUSE (hihi), Queens of the stoneage, blondie osv så det var väl lite i den riktningen. Hur nu det skulle låta? Äh det är så svårt att beskriva sin musik!

• MeLyAnA

hallå, kaya! kom till chatten då! :D

Svar på tråden Attraherad av målaren!