• Dea

Brökllopsnatten-överraskning? *Imtimt*

Tänk er om detta vore allvar?

Inte bara tro att bröllopsnatten vore rätt tillfälle att ta in nån extra......utan dessutom tro att det NÅNSIN är okej att göra det utan förvarning?!

Tänk er bruden... som delat sina fantasier, som nu lovat trohet inför Gud och i denna församlings närvaro, som precis lämnat sin familj och sina vänner på festen, säkert en aning trött men ändå sugen på att vara ensam med sin nya man, softa, prata om allt som hänt, få alla hårnålar ur håret....

Hon kommer in i fint hotellrum, det enda konstiga är att det finns tre glas till champangen.

Sen knackar det på dörren!

Och DÅ har han valt enväldigt att agera på dessa planer. DÅ är det dags att experimentera, hon får inte välja vem, hon får inte välja när, hon kan inte förbereda sig, hinner inte se fram emot det, inte bearbeta några betänkligheter....

Hihihi, tror faktiskt inte brudgummen skulle få ha sex med nån den natten!
  • Meddelande borttaget
  • Dea

Jag tycker egentligen det är värre att överraska än att det är på bröllopsnatten.

Det är ju en helt annan sak att prata om sina fantasier och göra lösa planer "nån gång" än att plötsligt förväntas ha sex med nån ny. Även om det inte är tvång, så kan ju förväntningar kännas tvingande.

Om det vore ett gemensamt beslut av paret att ha gäster på sin bröllopsnatt så är ju det upp till dem. Det stämmer inte alls med vad jag vill göra på vår natt, men alla är ju olika.

• Dea

"Snart fru", precis...

Nån som ...hmmm.... skojar med oss.

Jag tror det har att göra med talesättet att "det har gått troll i nåt" men det är bara min gissning.

• Dea

Ja, om bruden uttryckligen sagt att hon VILL bli överraskad med en till partner, då kan det ju vara okej.

Men annars öppnar överraskningen ju upp för svartsjuka, och jobbiga situationer i onödan.

Fast man bör nog veta hur hon ser på bröllopsnatten, om det vore ett bra tillfälle.

Svar på tråden Brökllopsnatten-överraskning? *Imtimt*