Kondylom...
Hej tjejer!
Vill bara tillägga att kondylom inte alltid behöver vara lika aggressivt som det pasadenas kille råkat ut för! Har själv haft det för några år sedan - när jag ganska nyligt träffat min nuvarande dessutom, men blev troligtvis smittad av ett ex som jag strulade med innan jag och min blivande blev tillsammans..
Hur som helst: jag fick vårtor på blygdläppar, lite "längre ner i grenen/ljumskarna" samt tydligen även några "inuti". Dock inte många. Min gynekolog sa att i mitt landsting gör man ingenting mot kondylom, då det ändå skulle försvinna av sig själv efter ett tag. De gjorde vårtorna också - försvann alltså. Sedan kom de dock tillbaka kanske två omgångar innan de försvann helt och aldrig kom tillbaka. Helt över var det kanske drygt ett år efter det bröt ut. Jag och min sambo hade sex utan kondom i början då jag åt p-piller, men hos honom har vårtorna aldrig brutit ut.
Så kan det också vara! Hoppas att det löser sig för dig Vänerborgs-Pia! Oroa dig inte för mycket, min gynekolog var jättelugn och sa att I DE ALLRA FLESTA FALL (!!!)blir det inga problem och går över efter ett tag av sig själv. Det kan dock dröja upp till ett år innan det är HELT borta.
Hoppas att det löser sig även för dig/er Pasadena - det låter jättejobbigt som du/ni har det!
Hälsn.//ami