Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Pessar eller P-dator???

Positiva erfarenheter av pessar:
    * Det känns inte, för varken mig eller maken, att det sitter där.
    * Det går efter övning lika snabbt att föra in som att ta fram och rulla på en kondom.
    * Ingen påverkan på humör och liknande eftersom det är icke-hormonellt.

Negativ erfarenhet:
    * Ingen :0)

Hört av andra:
    - Oral*s*e*x på tjejen med pessaret inne lär inte vara nån höjdare då det spermiedödande medlet lär smaka URK. Men det kan man å andra sidan råda bot på genom att inte sätta in det förrän man ska ha själva s*a*m*l*a*g*e*t.

• Jennie med ie

När det blivit tvåäggstvillingar så har ju två ägg släppts, och oftast ett från vardera äggstock. Men normalt sker detta med kort mellanrum, oftast inom samma dygn. Ägglossningen styrs ju av hormoner och inte av yttre saker som t ex fysisk ansträngning.

Två ägglossningar under samma menscykel med mer än ett dygns mellanrum är det numera vetenskapligt bevisat att man kan ha, men inte heller jag kan tyvärr hänvisa till källan. Dock: det är mycket mycket ovanligt! Mycket....

• Jennie med ie

Det KAN också vara så att själva gummit i pessaret kan irritera, men det märker man ganska snart. Själv är jag överkänslig mot kondomer, jag får sveda och en brännande känsla liksom, men pessaret ger mig inga sådana bekymmer.

Svar på tråden Pessar eller P-dator???