• Lily

Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!

Hej!

Jag är en tjej på 26 år, min sambo är ett år äldre. Vi har varit tillsammans i några år, men har har blivit sambos ganska nyligen. Vi arbetar båda två, men har ganska olika arbetstider, så jag går ofta och lägger mig 1-2 timmar före honom några kvällar i veckan. Problemet är att jag upptäckte av en tillfällighet, när jag skulle kolla en sak på vår dator, att han surfat på porrsidor på Internet när jag gått och lagt mig! Jag känner mig ledsen, lite äcklad och otillräcklig på grund detta. Det värsta är, att jag nu förstått att han t.o.m. "tjatat" på mig att jag ska gå och lägga mig, så att han kan surfa på nätet ostört sedan! (på porrsidor naturligtvis...) Är jag överkänslig som tycker att detta är jobbigt, är det normalt att "vuxna" män bär sig åt på det här sättet, när de har en bra relation sedan många år? Jag tror t.ex. inte att han skulle bli speciellt glad om jag satt uppe halva nätterna, medan han låg och sov, och dreglade över nakna, sexiga manskroppar på Internet.
    Jag har inte tagit upp det här med min sambo ännu, för jag vet inte riktigt hur jag ska göra det. Har någon här råkat ut för samma sak, tycker ni också att det är jobbigt eller helt OK? Hur gjorde ni?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!
  • Lily

Hej!

Tack för alla svar, jag har "lugnat ned mig" lite nu och det känns bättre.
    Jag ska prata med min sambo idag om det här och förklara hur jag känner och varför. Det som stört mig mest är att han försökt dölja det för mig, det får mig att bli lite orolig och fundersam över varför han har gjort det.

Men jag ska prata med honom om det och så får vi se hur det går...dags att ta tjuren vid hornen!

Tack så mycket för alla kloka svar!

• Lily

Hej igen!

Jag har pratat med min sambo nu om hans porrsurfande, jag öppnade upp bilderna jag hittade på vår dator och frågade snällt om det var sånt han sysslade med när jag gått och lagt mig.

Han blev lite förvånad först, men var förstående och vi pratade om det ganska länge sen. Han sade att han surfade mer på ?porrsidor? när han var yngre, men att han till stor del slutat med det nu och bara gjort det enstaka gånger sedan vi flyttade ihop. Han sade också allt det man brukar höra som förklaringar i de här sammanhangen: Att det inte betyder att han inte tänder på mig eller inte älskar mig. Att killar tänder mer på det visuella. Att det är väldigt vanligt att män och killar i alla åldrar gör så här, o.s.v. Han sade också att det inte var viktigt för honom och att han inte kommer att surfa mer på såna sidor om jag tycker att det känns jobbigt.

Jag känner mig bättre efter att ha pratat med honom, men är fortfarande lite kluven till det här och vet inte riktigt hur jag känner. En del av mig ?köper? de här förklaringarna och tänker att ?Äsch, det är väl helt OK, det är inte så farligt, det betyder inget, ?alla? män gör så?. Men en annan del av mig tycker fortfarande att det känns jobbigt och fel, och att de ursäkter som kommer upp i de här sammanhangen känns som ganska dåliga bortförklaringar. Tänk t.ex. om vi tjejer skulle ha en massa killkompisar som vi kramade, kelade och pussade på, med förklaringen att ?vi tjejer tänder mer på kel än vad killar gör?. Jag undrar om det skulle bli så populärt och vad våra män skulle tycka om den ursäkten? Kanske inte är helt jämförbart i och för sig ?

Men jag är glad över att jag tog upp det med honom och det känns bättre nu, även om jag som sagt fortfarande känner mig lite sårad och osäker.

Jag vill tacka alla för era svar och er förståelse!

Kramar från Lily

Svar på tråden Min sambo surfar på porrsidor när jag sover!